This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stephanie Joy

Hej derude!

Jeg er en pige på 20 år, der gerne vil ud og lave noget humanitært arbejde af en slags i 3-4 uger i sommerferien. Jeg syner, at der er het utroligt mange sider med sådan noget og er blevet noget forvirret omkring det hele. Derfor vil jeg høre, om der er noget af jer, der har nogen mere konkrete tips til destionation og evt. organisation? Jeg er sæligt hooked på at komme til Afrika (evt. Tanzania) eller Sydamerika. Og forresten: Er der nogen, der har erfaring med at udføre humanitært arbejde på egen hånd, altså uden for en organisation?

Anonym jumme88

Hejsa. Hvor er det smadder dejligt at du gerne vil afsted! Det er også, forhåbentligt, den fedeste oplevelse du nogensinde får! Jeg har selv arbejdet i Tanzania i tre måneder sidste vinter og det var en fantastisk oplevelse! Min kæreste og jeg arbejdede i en katolsk børnehave hvor vi havde med 100 børn at gøre. Samtidig underviste vi lokale tømrer i at lave legetøj; puslespil, figurer på hjul osv… :0)
    Vi var på den dejligste ø i Victoriasøen, Ukerewe hvor vi havde kontaktet en lille lokal organisation som forsøger at fremme turismen og frivillige på øen. Vi arrangerede det meste selv, levede for ganske få penge og havde en fantastisk tur. Har du lyst til at vide mere må du gerne kontakte mig på jumme88@hotmail.com så sender jeg flere detaljer.
    Mvh Joan

Anonym Mie

Jeg kigger lige med på dine svar for jeg vil også selv til Tanzania i sommerferien 🙂

Anonym Amanda

Adventure Heart har sådan et program, jeg var med sidste år, og det var helt usammenligneligt. Jeg elskede det, Tanzania er så fantastisk og projekterne var så gode! Jeg savner bare børnene rigtig meget…

Anonym Stephanie

Mange tak for alle jeres svar, det er virkeligt dejligt at I gider bruge tid på at guide mig : D

Er det nogen, der har noget erfaring med dyrepasning i Afrika – evt. i Tanzania?

Anonym Caroline Amalie

Hej!

Så lige denne tråd og fik lyst til at kommenterer. Jeg har selv været ude som frivillig med organisationen Projects Abroad, hvor jeg arbejdede på et børnehjem på Jamaica.
    Jeg ved, at de har projekter i både i Afrika, Asien og Latinamerika.

De tilbyder mange forskellige projekter-kategorier, bl.a. humanitært arbejde, undervisning, sport, natur og miljø, medicin og sundhed, veterinærvidenskab og dyrepasning samt mange flere. Få mere information på den danske hjemmeside: http://www.projects-abroad.dk/projekter/

På Jamaica var vi en del frivillige fra forskellige steder rundt om i verdenen. Vi arbejdede i samme område, men var fordelt ud på forskellige skoler, børnehjem, institutioner, hospitaler osv. Organisationen gjorde meget ud af det sociale forhold blandt de frivillige, og vi kom tæt ind på den jamaicanske kultur.

Jeg har venner, der har rejst med samme organisation til bl.a. Togo, Tanzania, Nepal og Costa Rica, og de har alle haft nogle super gode oplevelser!

Vh. Caroline

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account