This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi skal til Kroatien i 14 dagen (ca. fra den 7-21. juli). Vi har endnu ikke lagt særlig mange planer for vores tur, udover ud- og hjemrejse. På udrejsen, hvor vi vil benytte tog, har vi en idé om at tage forbi Prag for en enkel dag. Vi vil rigtig gerne rejse langs Balkankysten og bruge et par dage i hovedstaden Zagreb.

FVi søger viden om stort set alt hvad er at vide om Kroatien (og evt links til sider med info), fx:
    – Transportforbindelser
    – Hostles
    – Kultur, ting mam bør opleve i ladet (mad, serværdigheder ect)
    – & hvor sker der noget for unge i Kroatien??
    – musikarrangementer (rock, pop, elektronisk, folk ect)

Umildbart går vi efter steder med gang i den og have det sjovt, men vil også gerne besøge nogle steder uden for meget turisme.

Håber der er hjælp af hente 🙂

Anonym Anonym

Hejsa

Har I overvejet at tage fly begge veje? Jeg tænker lidt på, at med tog tager det ca 23 timer at komme til Zagreb, og så er der altså gået mange dyrebare timer på “kun det”.
    Jeg var der sidste år, og det er et fantastisk land. Vi sprang helt Zagreb over, og boede privat i Split. Lækker lækker by..:-)
    Mht transportforbindelser ved jeg faktisk ikke det helt vilde, da vi blev kørt rundt til de steder vi gerne ville se. Men er sikker på det er okay, både med bus og tog.
    Vi var bla i Krk, den andenstørste nationalpark dernede. Virkelig flot naturoplevelse.
    Ellers havde byen en virkelig hyggelig havnepromenade, som var belagt med caféer osv i lange baner. Og der var sort af folk i alle aldre, og der skete noget hele tiden med folk der optrådte med et eller andet. Vi var også en dag på øen Hvar. Dejligste ø med udsigt så langt øjet rækker ud over vandet.
    Vi var der midt i en festival-periode, hvor der skete noget hele tiden. De kalder den Split Summer festival. Hvis I er mest i Zagreb, så er der henvist til en hjemmeside: http://www.zagreb-convention.hr.
    Mht overnatning, så vil jeg foreslå Jer at oprette en profil på enten couchsurfing.com eller hospitalityclub.org. De indeholder alverdens mennesker over hele verden, hvor man kan spørge om at få lov til at overnatte. Prøv at tjekke det ud. Ovenikøbet kunne det gå hen og blive billig for Jer, for det er baseret på at du/I evt gør gengæld en dag. Indtil videre har jeg ikke haft forespørgsler.
    Jeg håber det har hjulpet en smule, og I er velkomne til at spørge løs eller.

Hilsen Helle

Anonym Pøllepigen

Jeps, tænkte det nok. Jeg har været for langsom til at skrive. Men det er altså mig der har skrevet ovenstående.. 🙂

Helle

Anonym Pøllepigen

Og det går rigtig godt det her..:)
    Glemte helt at oplyse, at hvis I skal rundt med tog dernede, så tjek ud på siden her:
    http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?

Den er guld værd.

Og glæd Jer. Kroatien er et fedt land! 😉

Hilsen Helle

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account