This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym avezard

Hej alle.
    Jeg skriver for gode tips til en rute i de 3 lande.
    Min veninde og jeg starter ud i Bangkok, og vil derefter gerne til Laos, Cambodia og Sydthailand. Vi rejser i en måned, og vores primære interesse ligger i Laos og Cambodia, da vi begge har rejst meget i Thailand tidligere.

Har I forslag til en rute?

Anonym Rasmus

Hejsa.
    Jeg tog for et par år siden en meget interessant rute. Fløj fra Bangkok til Phnom Penh, samme dag en bus til Sihanoukville sydpå (Cambodjas største strandområde). Stemningen er super på strandene her, er en masse paradisøer og man fornemmer en smule af, hvordan Thailand nok var før mange områder blev over-turistede! Tilbage til Phomn Penh i et par dage. Så kan evt tage til Siem Reap og se Angkor templerne. Vi tog derefter op i Nord-cambodja til Kratie og så nogle af verdens allersidste ferskvands-delfiner (der er ingen turister og det var faktisk en stor oplevelse), Så noget hanekamp osv i grænseregionen og krydsede til Laos. I det allersydligste Laos ligger 4000 Islands som må være noget af det bedste i hele Sydøstasien!! Så derefter nogle flotte templer (efter min mening bedre end Angkor Wat, da der ik var mange turister) før vi tog en natbus til Vietiane. Et par dage her, så skal man selvfølgelig til Vang Vien, som er meget Backpacker-style, men fantastisk natur og Tubing, og sidste stop Luang Prapang nordfor. Dette brugte vi ca 25 dage på (8 på strandene i syd), uden Angkor Wat og Luang Prabang, da jeg havde set det tidligere.

Anonym Anonym

Jeg har også været på Si Pan Don (de 4000 øer) og kan anbefale det over alt andet jeg oplevede på 6 ugers tur i Thailand og Laos. Øen Don Khon er fantastisk dejlig og meget afslappet.
    Tog turen fra nord med slowboat i to dage til Luang Prabang og videre syd på.
    Jeg sprang Vang Vien over. Jeg havde hørt, at det hele der, handler om fest, tecno og tubing og det lokkede ikke det vilde.
    Jeg har helt sikkert ikke været der for sidste gang.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account