This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Charlotte&Niels

Hejsa…
    Min kæreste og jeg har netop bestilt en 3 ugers ferie til Thailand.
    Da vi ønsker den sjoveste og mest begivenhedsrige ferie, uden for meget stress og unødig transporttid, ville det være skønt med nogle input fra alle jer derude 🙂

Vi lander i Bangkok d 28 dec og tager fra Bangkok igen d 18 januar.
    Planen er at vi bliver i Bangkok til d 1 januar, og herefter tager sydpå. Evt med nattoget eller fly til Koh Samui, hvorfra vi skal videre til Koh Tao. Her skal vi igang med et 4 dages dykker certifikat, PADI Open Water. Når det er gennemført, så er vores rejseplaner åbne indtil vi igen tager turen imod Bangkok d 16 januar.

På ønskelisten er helt klart en tur på elefant-ryg og evt et par dage på motorcykel.

Andre forslag og gode råd, modtages med kyshånd 🙂

Niels & Charlotte

Anonym jacob

Hvis i ikke allerede har bestilt dykker kursus på Koh tao kan jeg stærkt anbefale http://www.scuba-junction.com/

Jeg har dykket over en stor del af verden snart, men det var her jeg startede, og kommer regelmæssigt tilbage.
    Har aldrig oplevet et sted med større professionalisme, som samtidigt inviterer dig ind og lader dig blive en del af scuba-junction familien.

Dykker udstyret er altid i top, det er altid små hold (max 4 ), så der er god tid til hver enkelt elev kan lære det de skal under trykke rammer. De har lige bygget nye værelser/hytter og ny pool.

angående rejse, så drop nattoget, det bliver nemt 3 timewr forsinket på turen til surat thani ( hvis i skal til kog samui først ) Når toget er forsinket, så misser i færgen, og så skal i vente 5-6 timer på den næste ( har prøvet ikke fedt )
    Enten skal i betale det det koster og flyve, ellers så tag bus og færge med lompraya, Jeg har selv taget turen fra bangkok til koh tao 6 gange nu, og bussen er klart den nemmeste. Kører direkte fra Khaosan road, og man ankommer om morgenen, mens man kører om natten. den misser aldrig færgen. http://www.lomprayah.com/E/booking_buffet_1.aspx

Personligt ville jeg ikke anbefale at lave noget med dyr i thailand, dyrene bliver ikke behandlet ordentligt og bliver udnyttet som turistfælder, så har i en smule kærlighed til dyr så hold jer væk fra alt der ikke foregår i naturen.

Er i meget gode motorcyklister så ok … men trafikken i Thailand er ikke til at spøge med. der dør ca. 16000 mennesker i den thailnadske trafik hvert eneste år, en god del turister også.

Nu alt det til side, så er Thailand et fantastisk land at rejse i. Jeg har boet der i et år hvor jeg underviste på en skole, så jeg har set de gode og de dårlige sider.

Jeg kan evt anbefale at i tager en van fra bangkok til Kanchanaburi og overnatter, mens i besøger Erawan national park, og bestiger de 7 vandfald og bader lidt i dem. det er en rigtig fed tur. http://www.lonelyplanet.com/thailand/kanchanaburi-province/erawan-national-park
    ha i flere spørgsmål så fang mig på mail Angelstompy@gmail.com

Anonym AmalieMajC

Jeg har været i Thailand 6 gange og har vi har været mest syd på. Personligt synes jeg det flotteste er helt nede syd på hvor der ligger en masse øer som fx Koh Lipe, Koh Kradang og så videre, men det er en lang rejse fra Koh Tao. Her i sommers var vi på Koh Pangang for første gang og var positivt overraskede! Min familie og jeg startede med at være i Thailand i 2001 og der var der ikke mange turister og siden er der bare kommet flere og flere, hvilket vi ikke finder attraktivt. Så det har vi søgt lidt væk fra og mht. det er Koh Pangang et skønt sted. Man forbinder måske øen med fest og druk, men man skal bare sørge for at være de rigtige steder. Vi boede ved Haad Salad og det var så skønt! Så autentisk og præcis hvad vi forbinder med det rigtige Thailand! Vil jeg i hvert fald anbefale, specielt når i alligevel er på Koh Tao, som ligger “lige” ved siden af 🙂

Anonym Steffen Mose

Naar i alligevel er i det omraade, saa vil jeg foreslaa at i tager jer tiden til at opleve koh Samui, det er en hyggelig oe hvor der ogsaa er mulighed for at leje MC. Jeg har selv koert oen rundt paa MC flere gange og nyder det hvert gang. I skal dog vaere opmaerksom paa trafikken, den er dog ikke saa slem paa Samui, men start stille og roligt ud og laer at koerer i venstre side. I skal ogsaa vaere opmaerksom paa at langt de fleste steder hvor i lejer MC, er der ikke forsikring paa, saa hvis i skader mc’en, kommer i selv til at betale. Der er enkelte steder hvor det er muligt at tilkoebe forsikring.

Mht. dykning er Ko tao et fantastisk sted, med et kaempe udvalg af centre. Jeg vil personligt anbefale Bans Diving resort. De har ogsaa dansk instruktoer (Jens) som er fantastisk. endvidere har de gode priser og hvis i ikke har store oensker til vaerelset i bor paa, kan det vaere med gratis naar i tager jeres certifikat der.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account