This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Chris-girl

Hej,

Jeg og min veninde skal rejse til Kina i en måneds tid til juli, og kunne tænke mig at få tips til at pakke vores rygsæk med tøj (ikke for lidt / heller ikke for meget).

Har læst, at der skulle være let at få tøjet vasket i Asien – så det er jo dejligt – men er det bedst med næsten kun sommertøj med? eller er det køligt om aftenen/natten, at man skal have mere tøj på?

Har I nogle erfaringer med Kina og tøjet, skriv gerne frem.

C + C

Anonym Anonym

Jeg rejste i Kina for et par år siden og meget kan være forandret, men nok ikke lige det.
    Kina er STORT land og vil i længere ind i landet og op i bjergene er sommertøj ikke nok.
    Der er rigeligt med muligheder for både at få vasket og repareret sit tøj. Priserne er symbolske.
    Tøj kan ellers købes særdeles billigt og nemt (de er glade for nyt tøj)
    Menneskerne i nord er betydeligt stører end i syd hvor det måske kan knibe med den rette størrelse. (alt afhængigt af jer selv) God tur.

Anonym Maria

Hej…

Ligemeget hvor jeg rejser sørger jeg altid for at have en langærmet bluse med og etpar jeans (eller lign.) både af hensyn til kulturen, kulde og hvis man vil ind i religiøse templer, moskeer, kirker etc. er det ofte påkrævet at man er anstændigt påklædt.

Jeg har ikke rejst i Kina, men da jeg var i Nordvietnam, blev jeg overrasket over hvor meget temperaturen faldt i løbet af natten… men som sagt så kan alt købes for næsten ingenting… så hav ovenstående med hjemmefra og lav eventuelle køb undervejs, hvis I mangler noget.

Jeg er selv 1.75 høj og det lykkedes for mig både at finde bluser og bukser der passede.

Maria

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account