This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rosa H

Hej Tine
    Jeg er selv en str 38/40 og har været i Thailand et par gange og jeg synes altså ikke jeg har kunne finde tøj der sad pæn, med mindre jeg holdt vejret i meget lang tid 😉
    Så jeg ville helt sikkert tage det tøj med hjemme fra som jeg skulle bruge. Men det er stadig ikke nødvendigt at tage meget med, da det er muligt at få vasket sit tøj rigtig mange steder.
    God tur

Anonym Line

Hej Tine

Jeg er en af dem der køber rigtig mange af mine ting, når jeg er afsted, undtagen tøj og sko.
    Noget af det vigtigste når jeg er afsted er, at jeg har det godt i det tøj jeg har på. I Vietnam kunne jeg fx ikke finde en eneste stropbluse og det var en smule problematisk at finde sko i str. 41 🙂
    Jeg kan egentligt også godt lide, at man lige kan gå sine sko lidt til her hjemme. Det kan være meget irriterende at starte turen ud med vabler.

Rigtig god tur!

Anonym Anonym

Jeg er meget enig med de ovenstående indlæg. Jeg forsøgte også at købe tøj både i Vietnam og Thailand og fik den besked, at de altså ikke havde kvinder i min størrelse (38)!!!!!! Jeg gik til en skrædder og fik syet en masse toppe til ingen penge.
    Køb sko i DK og gå dem til, inden du rejser ud.
    Rigtig god tur – gid det var mig:-)

Anonym tine goes to asia

Nu har jeg efterhånden læst en del indlæg om, hvad man bør medbringe på en backpackerrejse i Asien.
    Rigtig mange anbefaler at man næsten ikke tager noget med og køber når man kommer der ned.
    Jeg gør mig nogle forskellige tanker omkring dette. Jeg er en stor pige(str. 46 – 48), og jeg bekymrer mig lidt om, om det er overhovedet er muligt at købe tøj til sådan en som mig, når man tænker på hvor bitte små asiaterne er.

Jeg skal ud at købe et par gode kondisko, og jeg ved af erfaring, at hvis jeg køber pronationsløbesko af mærket nike eller new balance, så går jeg rigtig godt, rigtig længe uden at få ømme fødder og knæ. Kan man købe den slags i Asien, i de orginale mærker og har man så overhovedet sparet noget.

Ja…. lidt fjolede tanker jeg var nød til at spørge om.

mvh. Tine

Anonym marianne

Dejligt spørgsmål Tine! Jeg skal skal selv afsted til asien her om få uger, og da jeg er ca. samme størrelse som dig, har jeg også gjort mig mange overvejelser omkring tøj og sko indkøb.
    Jeg satser på at tage tøj med hjemme fra. Dog ikke tøj der har været alt for dyrt, for hvis jeg skulle være heldig at finde noget derude, kan jeg bytte det ud med det hjemme fra danmark. Men som hoved regel satser jeg på at have nok tøj med hjemme fra.
    -Brug i stedet dine penge på fx at få syet en flot kjole hos en skræder eller lignende. 🙂

Angående dit spørgsmål om sko, så kan jeg desvære ikke give dig noget svar, da jeg ikke tidligere har været afsted. Men vil gerne tilslutte mig dit spørgsmål, og høre om andre ved noget???

Anonym Anonym

det afhænger nok en del af, hvilken type tøj du vil gå i derude. Der er altid markeder i hovedstæderne, hvor man kan købe genbrugstøj fra vesten. På Khao San i Bangkok kan man få diverse kopivarer. Jeg har aldrig købt noget på Khao San, så jeg ved ikke lige med størrelsen.
    Hvis det er nyt vestligt tøj, du leder efter. Så kan jeg kun sige, at min kæreste efter adskillige rejser til østen, nu er holdt op med at lede efter tøj, fordi de aldrig har i hendes størrelse (38/40).
    Mærkevarer er ikke specielt billige ihvertfald ikke sko som Nike. Så hvis du har specielle ønsker, så ville jeg nok bare købe dem hjemmefra og gå dem til.

Anonym Magnus

Du kan godt købe mærkevaretøj og -sko i Thailand, men du skal købe det i dyrere forretninger fx. i indkøbscentre. Det er typisk lidt billigere end i DK. Mærkevarer på gaden er stort set altid kopivarer. Sko i store størelser er svære at finde, og det kommer til at tage lang tid at finde et sted, hvor de har forstand på løbesko selv om det helt bestemt findes i Bangkok.

Det er oplagt at få syet tøj i Thailand.

Anonym Anonym

hej hej.

Jeg er selv str. 40 og min mor noget støre – når vi har været ude at rejse ender vi altid med at finde noget tøj der passer og sidder pænt – men det er ikke altid lige nemt.

Tag noget tøj med hjemmefra – ikke for meget – det kan jo vaskes – og så se om du er heldig at finde noget alligevel – og hvis ikke – ja, så er der som andre også har nævnt skræddere… sørg dog for at give dem en lille uge til arbejdet – så bliver det pænest…- og det er jo et minde du har mange år frem.

rigtig god tur…

mvh S

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account