Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3503818
     Anonym

      Jeg fatter bare ikke at folk er så bange for at blive fornærmede over at de brænder vores flag af, truer os med terror, demonstranter trænger ind på vores ambassade og alt det.
      Jeg bryder mig ikke om den måde de taler om mit fædreland, vores kultur eller de ting der symboliserer det. Præcis lige som de ikke bryder sig om tegninger af deres profet.

      Jeg ser mere udviklingen op til de tegninger som et tegn på at man er ved at bryde den tabubelagte mur ned og vi accepterer dem som en del af vores samfund – jeg siger ikke at lige præcis DISSE tegninger er et tegn på det, men det at vi kan lave lidt gas med hinanden, er med til at bløde den anspændte stemning op, som har været i Danmark i årtier. Man ser jo også flere og flere komikere laver gas med de kulturelle forskelle i Danmark.
      Lige som når man er på en arbejdsplads, så føler man sig først velkommen, når der er nogen der tør tage lidt pis på en. Det er den danske væremåde og vores kultur.
      Trådte JP over stregen med de tegninger?
      Tjaa, tilsyneladende, men de burde have været mere imødekommende når Immanerne gjorde opmærksomme på at de følte sig sårede – helt klart.
      Havde det været jesus i et eller andet bondage-outfit på et kors, så havde jeg nok bare tænkt “spader” – men det er vores kultur

      Men når nogen så tager ned til en region, hvor de ikke ved det fjerneste om dansk kultur og viser billederne + nogle der aldrig har været vist i dansk media, bare for at kryddre det lidt. Så er det klart at det får en voldsom reaktion som slet ikke står i relation til den aktuelle sag.

      Så kunne man have forudset det? Der var nok ingen der havde forestillet sig den reaktion som det har fået og jeg tror heller ikke at JP ser dette som en bedrift de er stolte af.

      Jeg ser det som at man var begyndt at bryde muren mellem “danskere” og muslimer, der bare er blevet højere og højere, fordi at ingen tør have en mening om det. JP har så brudt et alt for stort stykke af muren og nu vælger man i stedet at bygge en dobbelt så høj og tyk mur, for at lappe hullet.
      Jeg frygter at der bliver lagt låg på debatten og det bliver tabubelagt, så det er endnu en ting der skaber distancering i vores samfund, hvilket bare gør det endu værre.

      Det havde været fuldstændig sindssygt at trykke dem i den arabiske verden, men i Danmark er det mere legalt at prikke til hinanden og især fra pressen – så efter min mening så er dem der fik det hele til at eksplodere, dem som tog dem ud af sammenhængen og præcenterede dem for nogen der ikke ved det fjerneste om den danske kultur.
      Alt hvad der bliver trykt i Danmark er det ikke sikkert at de kan forstå i andre lande.
      Havde de set nogle af de karikaturtegninger af Anders Fogh eller kongefamilien, så ville deres kultur sige at de skulle i fængsel, henrettes eller sådan noget.
      Så deres kultur er at brænde flag af og det synes jeg ikke er fedt og det tror jeg ikke at nogen ville synes.
      Det er også derfor at jeg er så glad for at afbrændingen af koranen og lign den ikke blev til noget, for det er ikke vores kultur at gøre sådan noget.

      Jeg synes at det er på sin plads, nu når JP har indrømmet sin fejl, at Danmark får en officiel undskyldning fra nogle af de mennesker eller religiøse ledere der har sat alt det her igang.

      Vi lever i sådan en stor og fantastisk verden, der er så mange steder jeg gerne vil se og opleve. Derfor vil jeg hellere vælge at se den del hvor man har respekt for Danmark og ikke lover død og ødelæggelse over os.

      #3503820
       William

        Der er ingen grund til at JP undskylder i denne sag – de har bragt nogle tegninger.

        Jeg gentager tegninger.

        Nu er der så nogle mennesker i nogle diktatur stater i Arabien der føler deres religion krænket – og hvad så?

        Vi må i vesten holde fast i VORES værdier og ikke lade os skræmme af trusler. SÅ VINDER DE RABIATE MUSLIMER JO.

        Sjovt nok bor dem der råber højest om religionskrænkelsen i lande hvor folk bliver sat i fængsel for at have en anden religion end Islam. Det burde vi boykotte dem for ….meen de har jo olien.

        Den nuværende kulturkamp er nødvendig og vil komme igen, hvis vi ikke holder fast denne gang.

        #3503813
         Michael G

          Nogle demonstranter trængte ind på den danske ambasade i Indonesien i nat, dannebrog bliver brændt af hele tiden og man ser hele tiden folk i en blodrus der forlanger at hele nationen kaster sig i støvet og undskylder over nogle tegninger.

          Tør i rejse i muslimske lande.
          Lige nu ville nok være dumt, men jeg mener i måneder og år i fremtiden. Der er jo steder hvor amerikanerene ikke kan rejse og lige nu er vi nok mere upopulære end amerikanerene

          Personligt regner jeg ikke med at rejse i muslimske lande mange år fremover. Dels pga sikkerhed og dels fordi at jeg er dybt fornærmet over den mangel på respekt de viser overfor en anden kultur end deres egen

          #3503814
           jack

            Så snart at det værste er blæst over så er jeg klar til at tage afsted igen.

            Efter min mening er der kun en vi kan give skylden og det er Jyllands Posten. Jeg har tit set billeder af Muhammede også et par gange i muslimske land, men jeg tror at det er det billederne forstiller der er problemet. Havde JP trykt nogle andre billeder af Muhammede og ikke nogle der direkte siger at han var terrorist så tror jeg ikke der havde været et problem.

            Jeg forstår godt at der er demonstrationer mod danmark, var der nogle der havde trykt ligende billeder af Jesus så villle jeg også være mere end almindeligt fornærmet.

            #3503815
             Henrik And

              Medierne har virkelig sat sit præg på dig! Det er trist at læse at typer som dig kan blive så bange, at de ikke vil rejse til muslimske lande flere år ud i fremtiden. Jeg ville ikke tage til muslimske lande i denne uge. Men når tingene falder til ro, hvilket fredagsbønnen og de kommende uger formentlig vil fortælle os. Ja så tror og håber jeg ikke det er så farligt mere. Medierne forsøger bevidst at påvirke os ved at fremskaffe de saftigste detaljer i en episode. Samtidig gør demonstranter alt hvad de kan for at få opmærksomhed fra medierne. Så meget af alt dette handler også om seertal eller læsertal.
              Til gengæld er det ikke fedt at der opfordres til terrorisme i Danmark.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account