This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym p_reiche

Hejsa

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at køre med tog fra Sydafrika til Mozambique, fra Mozambique til Zimbabwe, fra Tanzania til Uganda og fra Uganda til Kenya?

Har nemlig været inde og se på flybilletter og har regnet sammen, at jeg ca. ska af med 13000 for flybilletter i alt, så tænkte at det måske ku gøre billigere med tog!

Tak

Pernille

Anonym Per fra Norge

Det eneste jeg vet om dette er at det ikke er noe passasjertog som går i Uganda, men det er masse overfylte busser hvis du er glad i litt lengre bussturer.

arbirk2

Hej,
    Først vil jeg svare at mange sparer penge ved at tage med bus istedet for fly.
    Tog er selvfølgelig en mulighede nogle steder. f.eks. fra Zambia til tanzania. Den Jernbane hedder TAZARA og går fra Kapiri Mposhi nord for Lusaka til Dar es Salaam. Du kan også stå af lige før grænsen og tage til byen Mpulungu og derfra tage færgen på Lake Tanganyika til Kigoma i Tanzania. Det er en fantastisk tur.
    Fra Dar es Salaam og fra Kigoma går der tog til Mwanza ved Victoriasøen. Her kan du så tage færgen til Bukoba og så bus det sidste lille stykke til Uganda.

(Husk at besøge Ukerewe når du kommer til Mwanza.)
    God tur
    Michael

NB. Jeg ved ikke meget om det, men der er mange tog i Sydafrika og sikkert også til Maputo i Mozambique.

Anonym Jeppe Christensen

Toget fra Dar Es salam til Mwanza skulle tage 2-3 dage så der er det meget nemmere og tage tog som dager cirka et døgn! Der går tog fra mombassa-Nariobi og videre til kampala i uganda.

Resten ved jeg ikke noget om.

Sejl turen til Bukoba fra mwanza er super fed og en god oplevelse, Bukoba er også en super hyggelig by og en ret god oplevelse hvis man kun har været i stor byer…

Anonym Mannel

Hvis du ved du skal afsted, lad være med at bestille hverken tog eller fly inden. Undersøg det når du kommer frem. Lyder meget usikkert, men er utroligt nemt. Der går altid store busser mellem landsdelene. Det er billigt, men arrangeres når du er dernede. Et godt råd er; find et backpacker sted og spørg der. De ved ofte mere en turistkontorerne. God fornøjelse.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account