This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym *Anne*

Hej..

Til januar tager min kæreste og jeg en tur til Asien. I den forbindelse har vi planlagt et smut ind i Kina. Vi har hørt meget om at det er svært at rejse i Kina mht. transport. Derfor har vi haft kontakt til Jysk rejsebureau som er kommet med et tilbud til os. Da vi synes det lød utrolig dyrt har vi nu undersøgt det nærmere hvis vi selv skulle arrangere det hele.

Mit spørgsmål er nu om der er nogle der har erfaringer med at rejse i Kina på egen hånd?? Er det til at få billetter til deres toge 2-3 dage før man skal bruge dem, eller om det er noget der skal bestilles før?? og hvad med hostels, er det noget der skal bestilles hjemmefra?? eller er det evt. muligt at finde når man kommer derned??

Håber der er nogle der kan besvare mine spørgsmål.

Hilsen Anne 🙂

Anonym Anonym

Hejsa,

Jeg rejste i Kina i en måned sidste år.. Det var det land vi lagde ud med, så vi syntes dengang at det var ret svært.. Men når jeg tænker tilbage vil jeg bestemt ikke anbefale at bestille transporten hjemmefra.. Den størte forhindring i Kina er sproget, men når det så er sagt så kommer man faktisk langt med parlouren i rejsebøgerne.. Vi gjorde det, at vi enten bestilte togbilletterne fra vores hostel ( i hvert fald i starten) eller gik ned på stationen.. Togbilletter i Kina er billige og vælger man hard sleeper får man en seng i en stor kupee.. Det er ren luksus.. Vores første togtur (beijing til Xian) havde vi hard seat, men det var de længste 24 timer i mit liv.. Der er langt mellem byerne i Kina og togturene er lange, så vælg derfor hard sleeper..
    Hostelene valgte vi ofte ud fra Lonely Planet og alle dem vi var på var meget behjælplige med at bestille billetter og alt sådan noget..

Så nej, det kan I sagtens klare på egen hånd – og helt sikkert til halv pris!!

God tur – Kina er et fantastisk land!!

Shu Lei Gen

For oejeblikket er saadan i Kina, at hvis du skal besoege landet, skal du ha’ fast ophold booket ind i forvejen ! for at “faa” visum. der er mange billige fly- rejsebuauer du kan soege paa internettet. Togrejser er normalt foerst aabnet 4- 5 dage foer. Men der er mange salgsboder hvor de kan koebes fordelagtig i alle stoerre byer ! faa evt. hjaelp af en lokal ( fra dit evt. hostel eller Hotel ! )

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account