Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3526483
     BastianKjar

      hej. jeg ankommer i Nepal 16. November og skal arbejde på et børnehjem en måned inden at det står på trekking osv.har lige nogle spørgsmål.Nogle som har prøvet at bo i et tempel ? kan det lade sig gøre uden at det bliver kommercielt?Da det er pokkers dyrt at komme fra Nepal til Laos med fly har jeg tænkt på at tage fra Nepal over grænsen til Darjiling, Indien og tage tog derfra, igennem Bangladesh og Burma (eller er det totalt lukket land for turister). kan det lade sig gøre? nogle som har en hjemmeside med togrejser fra Indien? kan det være et problem at få visum i Indien, Laos, Vietnam, Cambodja og Malaysia når man ankommer i de lande? er det smartest at købe myggenet og vandrenser hjemmefra? håber at I kan hjælpe

      #3526485
       lone traveller

        Din togtur kan ikke lade sig gøre. Du får kun visum til burma hvis du flyver ind til hovedstaden. Til indien kan det købes hjemmefra til 350kr. Resten af asien er visum intet problem.

        Myggenet – næh, jeg brugte aldrig mit i 5 måneder. Vandrens? Brugte det ikke.

        #3526486
         Magnus

          Enig med ovenstående, drop vandrenser medmindre du trekker rigtig meget. Du kan købe flaskevand overalt, og hvis ikke kan du drikke te, i hvert fald i Indien og Nepal. Tag ikke myggenet, men køb et undervejs hvis det skulle blive nødvendigt.

          Hvis du vil til Laos på en billigere måde så flyv fra Indien til Thailand og tag bus eller tog derfra. Køb visum til Indien på forhånd. Hvis du vil være i Laos mere end 14 dage skal du købe visum inden du rejser dertil. Du kan evt. gøre det i Bangkok – mener at det tager et par dage. Turen til Indien tager noget tid, men det er nemt nok at komme til en af grænseovergangene til Laos fra Bangkok.

          Det burde være muligt at bo noget tid i et tempel, bare spørg munkene. Det forventes nok at du deltager i deres aktiviteter, gør lidt rent, hjælper til i køkkenet eller noget i den retning. Doner lidt penge til templet, det behøver ikke at være en masse.

          God tur!

          #3526488
           lone traveller

            Kører man fra BKK til laos og køber et visum på grænsen til 20 dollars må man være der en måned. Trust me :). Med mindre de har lavt det om de sidste 6 måneder.

            Derimod skal du have visum til vietnam hjemmefra (eller evt i BKK), hvis du vil være der længere end 14 dage. For 14 dage behøver skandinaver ikke visum

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account