Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524167
     Nymann

      Hej allesammen

      Jeg og en kammerat skal med den transmongolske jernbane til maj. Visa mm er på plads.
      Men vi er i tvivl om vi skal købe tog billetterne hjemmefra eller købe dem fra by til by i Rusland.
      Vi skal besøge byerne Moskva, Perm, Jekaterinborg, Krasnoyarsk og Irkutsk – og herfra videre til Mongoliet (Ulan-bataar) og senere Beijing.

      Det er klart billigst først at købe billetterne i Rusland, så umiddelbart er det det vi gør.
      Men er der nogen der har dårlige erfaringer med dette, eller kan det gøres uden de store problemer?

      På forhånd tak

      #3524168
       Hanne

        Da jeg og en ven rejste med den transsibiriske/mongolske, købte vi billetterne på stationerne, som vi jo som bekendt sparede en del på..
        Hvis man er grundig og tålmodig kan det sagtens lade sig gøre.. Billetdamerne kan virke ret stride, men vi klarede os med at sige: ‘ transsibirskji na Irkutsk ‘ ( fx. da vi skulle til Irkutsk ) , og give hende en seddel hvor vi havde skrevet den ønsket dato og tidspunkt.. På den måde sikre man sig ikke at komme op og slås med billetdamen, og få den rigtige billet..
        Når i stiller jer op i køen, så stil jer begge op – en ene til at købe, den anden til at gøre plads og ‘ skubbe ‘ – ved godt det lyder groteskt, men sådan er kø-kulturen, ( eller manglen på samme.. )
        Glæd jer – at køre med den transsibiriske er intet mindre en fantastisk!

        /Hanne

        #3524199
         Jacob Nymann

          Hej Hanne

          Mange tak for svaret – det er sgu det vi gør så.
          Det giver også mere frihed uden en fastsat rejseplan.

          Jacob

          #3524439
           Sarah

            Hejsa.
            Jeg har også tænkt mig at tage på samme tur til sommer, men er stadig bare ved at researche hvordan det skal foregå, da jeg også klart foretrækker at købe billetter når man er der, frem for en hel tur gennem et rejsebureau.
            Men hvordan gør man så med visa og ophold, kan man bare bestille det fra et rejsebureau samt et par dages ophold på et hostel og dermed få den invitation det kræver at komme ind i landet?

            #3524809
             h2o

              Du behøver ikke invitation, gæste visum er fint. Registrering er lidt mere vanskelig – især fordi du kan få problemer ved udrejse, hvis den ikke er i orden.
              Alt Rejser klarer gæste visum og så registrere du dig “bare” i Moskva – nemmest hvis du har hostel eller hotel ophold nogle dage.
              Men vær meget påpasselig med at forlade landet inden visum udløber – eller er du på den.
              Det er ikke så svært som det kan lyde, og turen er det klart værd..
              God tur.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account