Jeg var i Vietnam og cambodia i februar og marts i år.
I vietnam er det intet problem at tage toget, Jeg valgte en hard sleeper da jeg kun skulle rejse i 7 timer. der er plads til 6 men vi var 12 af en eller anden underlig grund, men sjovt blev det, da de alle var vietnamesere og kun en kunne engelsk, nå ja så var der noget med noget hjemmebrænt sprut en af dem havde med, men kan ikke lige huske det hele da vi blev rimlig fulde, HAHA
I Cambodia er der ikke noget tog mere, der er kun et godstog mellem Phnom Phen og Battambang, og retur. Jeg havde planer om at tage det fra battambang til phnom phen, men belv fra rådet det af de lokal, da de sagde at chancen for at jeg ville blive fra røvet alle mine ting var noget lig 100% så jeg tog bussen istedet.
Kommer i til Batatmbang så må i endelig prøve Bambustoget det er sgu sjovt og måske en lille smulig farligt. Prøv at søg på Bambutrain på youtube.
Det er også muligt at sejle fra phnom og rundt til nogle af de andre byer. jeg sejlede fra Siem Reap til battambang det var sgu meget sjovt, bare som en afvæksling til at rejse med bus.