This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jacob Nymann

Hej

Jeg skal med min kæreste til Vietnam og Cambodia
    til oktober 2010. Vi vil gerne rejse rundt primært med tog og jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med det. Det er planen at købe billetter fra afgang til afgang.
    Jeg er mest nysgerig med hensyn til antal af afgange og komfort. Og også om de taler en smule engelsk på billet kontorene og ellers hvor hjælpsomme de generelt er.

Håber der er nogen der vil dele deres erfaringer med os.

Venlig hilsen

Jacob

Anonym Jesper

http://www.seat61.com

Her finder du mange godt oplysninger.
    Ellers så køb lonley planet´s rejsebøger om Vietnam og Cambodia der sårt også mange godt oplysninger.

Anonym Anonym

en god hjemmeside angående toge i hele verden er http://www.seat61.com

Anonym Anonym

Hej
    Jeg kørte i tog Nha Trang til HCMC for et par år siden. Vi var 4 venner og vi havde en hel vogn for os selv. Toget var ganske fint og komforten var god i forhold til hvad jeg havde forventet. Jeg har også kørt med tog i Indonesien og det var noget helt andet.
    Toget kører ikke hurtigt som i DK, men det er helt fint og ikke noget problem hverken med billetter eller noget. Jeg kender ikke til toge i Cambodia. Vi kørte i bus fra HCMC til Phnom Phen.

M.I.

Anonym Thomas

Og det er nogen ganske fine busser i Cambodia. På nogen strækninger bruger de også mini-vans. De fungerer også ganske fint, selvom man sidder lidt tæt 🙂

Anonym Jacob Nymann

Tak for de gode svar!

Seat61 er jo en bibel for tog entusiaster og giver svar på mange spørgsmål. Også tak for de personlige beretninger – vi vil i hvert fald tage toget ned igennem Vietnam og så bliver det vel busser i Cambodia.

Jacob

Anonym magnus

Jeg var i Vietnam og cambodia i februar og marts i år.

I vietnam er det intet problem at tage toget, Jeg valgte en hard sleeper da jeg kun skulle rejse i 7 timer. der er plads til 6 men vi var 12 af en eller anden underlig grund, men sjovt blev det, da de alle var vietnamesere og kun en kunne engelsk, nå ja så var der noget med noget hjemmebrænt sprut en af dem havde med, men kan ikke lige huske det hele da vi blev rimlig fulde, HAHA

I Cambodia er der ikke noget tog mere, der er kun et godstog mellem Phnom Phen og Battambang, og retur. Jeg havde planer om at tage det fra battambang til phnom phen, men belv fra rådet det af de lokal, da de sagde at chancen for at jeg ville blive fra røvet alle mine ting var noget lig 100% så jeg tog bussen istedet.

Kommer i til Batatmbang så må i endelig prøve Bambustoget det er sgu sjovt og måske en lille smulig farligt. Prøv at søg på Bambutrain på youtube.

Det er også muligt at sejle fra phnom og rundt til nogle af de andre byer. jeg sejlede fra Siem Reap til battambang det var sgu meget sjovt, bare som en afvæksling til at rejse med bus.

Anonym Anne Marie

Jeg havde en herlig togtur i Vietnam for snart en del år siden. Vi (mig + tre andre rejsende, jeg havde mødt undervejs) kørte fra Hanoi til Hue. Det tog hele natten og vi boede i en togkupé med plads til 6 – men var vidst 8 så vidt jeg husker. Vi fik mad lidt lige som i flyveren – en af mine rejsefæller fandt en maddike i hans mad, så han tabte hurtigt appetiten. Senere blev han låst inde på et af toiletterne og kunne ikke komme ud – ja, det var sku noget af en togtur, som stadig står helt skarp for mit indre øje!

Anonym Charlotte

Hvor skal man stoppe med toget fra Hanoi til ho chin minn?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account