This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jome

Hej allesammen,

Skal sammen med et par venner rejse rundt i Sydamerika fra Januar næste år og så en 4-5 måneder frem. Vi vil gerne gøre det billigt, og samtidig opleve noget lokal kultur, så vi vil prøve at flyve så lidt som muligt.

Men har læst mig til at togrejser mellem de forskellige lande er næsten ikke eksisterende. Kan dette passe, og i givet fald, hvad gør vi så? Går der busser i stedet eller bliver vi nødt til at flyve?

De lande vi primært har snakket om at rejse igennem er Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina og Brasilien.

Håber der er en eller flere der kan være behjælpelige.

Anonym Anonym

Jeg ved ikke med de andre lande, men i Bolivia er der regntid i Januar, hvilket kan gøre transport med på vejene mere eller mindre umuligt. Så i det tilfælde kan det blive nødvendigt at flyve rundt

Anonym Jome

Mange tak for svarene. Tror også det bliver noget med en masse busture, men det kan jo også være en oplevelse 🙂

Anonym Pia2800

Jeg giver “gæsten” ret i ovenstående, men hvis det er muligt er der gode og billige budforbindelser, som er noget af en kulturoplevelse. Det tager dog lang tid, men en god oplevelse.
    Der er masser af sydamerikanske turistkontorer, som er gode til at hjælpe med disse billetter..

RIgtig god tur!

Anonym Anonym

Heey..
    Min kaereste og jeg har rejst i sydamerika de sidste par mdr, og er nu i argentina.. det er rigtigt at der mange steder ikke er mulighed for at kóre i tog, der eksisterer f.eks ikke tog i ecuador, men busturene er dog meget billige og lange, vores busture var mellem 10-22 timer lange, dog havde nogle gode busser, hvor man kunne ligge saedet ned og med meget benplads, men der er ogsaa mange ringe, og de kórer ret sindsygt, specielt i bjergene..:( buspriserne er generelt meget billige nok ca fra 80 kr pr billet og op til 220 kr paa busture som vare fra 10-22 timer, det er dog billigst i ecaudor og peru ( her koster det mellem 80-170kr at kore 10-22 timer), men naar man naar ned til chile og argentina ryger priserne op til omkring 200 kr.. Brasilien ved vi ikke noget om endnu, men finder ud af det om et par uger..:)

I mange byer er der en busterminal som hedder Terminal Terreste, hvor der er mange busselskaber som kórer til de samme byer, men priserne er forskellige, saa forhór jer lige ved de forskellige selsskaber inden, og i kan for det meste prutte prisen ned, isaer i ecuador og peru.. men i argentina er det ikke lykkedes os at faa prisen ned..

Naar i kommer til ecuador, saa er Galapagos helt sikkert et besóg vaerd, det er dog ret dyrt.. men det var en fantastisk oplevelse..

men god rejse.. sydamerika er helt fantastisk..:)
    mvh
    Cindie

Anonym Jome

Mange tak for det super gode svar 🙂

Ja, vi vil også meget gerne til Galapagos. Hvor lang tid var i der, har lidt svært ved at regne ud, hvor meget tid man bør bruge på Galapagos, og hvor meget det i så fald vil koste.

Mvh,
    Jonas

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account