This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lau Holmelin

Hej jeg skal til SØ asien (thai, camb, viet, laos, indo) med en ven fra start november til slut februar.

Jeg regner med at tage mindst muligt med afsted på rejsen – ét sæt tøj eller lignende, og ellers købe hvad jeg mangler dernede til forhåbentlig billige penge. Derudover kunne jeg i løbet af rejsen godt tænke mig at købe tøj hjem til Danmark – sandsynligvis mere end der er plads til i backpacken. Så jeg ville høre hvad folk før har gjort? Kan man sende en pakke/boks hjem med posten til DK, og i så fald, er det dyrt? Og vigtigere hvordan er reglerne for ‘Told & Skat’ med sådan hjemsendelser? Jeg har ikke tænkt mig at købe åbenlyse/klassiske kopivarer (muligvis ray ban..) men er dette ulovligt?
    Håber der er nogle som kan svare mig,(:
    Hilsen den kommende backpacker!

Anonym Allan3

Hvis du skriver dig selv på som afsender, og skriver det er en gave skal der ikke betales told/moms, af varerene, ellers hedder det 12% i told, og 25% i moms.

Anonym DanielJohansen

Jeg er ikke ret god til at huske tal.. det bedste jeg kan huske er Malaysia. Jeg mener at 5 kg var omkring 60-70 DKr, og så tager det omkring to måneder at nå frem. Du kan naturligvis også sende med air mail men det er helt andre rater.

Jeg kunne kun forestille mig de samme eller lavere priser i de lande du nævner i det prisniveauet er lavere der..

Anonym Magnus

Toldregler:
    http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=

Porto fra Thailand: http://www2.thailandpost.com/search_ems_en.asp

Lad være med at sende noget fra Cambodia – det bliver stjålet. Thailands postvæsen har et godt ry.

Anonym Lau Holmelin

kvittering af hvad?
    hvordan vurderes prisen på pakkens indhold? man får jo ikke ligefrem kvittering på helt i thailand og omegn..

Anonym raslyng

Nu har jeg ikke læst de ovenstående toldregler. Men min erfaring er, at næsten ingen pakker slipper igennem tolden. Og den der med gaver, den hopper de ikke på længere!
    Min søster kom til at betale ca. 1500 for tøj sendt fra Thailand, selvom hun havde skrevet “gaver og brugt tøj”.
    Jeg pakkede mit i rygsækken og rejste med det hele for ikke at skulle betale.
    Vh. Rasmus

Anonym Magnus

Husk at sætte kvitteringen eller en kopi af den uden på pakken, ellers bliver du bedt om at indsende den senere. Overvej at sende på den billigste måde, da der både skal betale moms af indholdet og portoen, hvis pakken indholdet i sig selv er mere end 340 kr. værd. Glem ikke, at der er et fortoldningsgebyr på 160 kr. for ikke-gaver over 80 kr og for gaver over 340 kr.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account