This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Namaste 🙂
    Hvis du blot skal mellemlande i Bahrain og ikke forlader det internationale område af lufthavnen, har du ikke brug for et transitvisum.

Jeg er ikke specielt bekendt med rejseforholdene i Bahrain, men reglerne er internationale. For at give dig nogle realistiske eksempler på visumregler, bruger jeg Indien og Delhi som jeg kender bedre.

Hvis du f.eks. flyver via Delhi til Kathmandu og blot mellemlander i Delhi, har du heller ikke brug for transitvisum til Indien.

Hvis du derimod vil tage toget fra Delhi op til Nepals grænse, skal du have et TRANSIT VISUM, som gælder i (tror jeg nok) 48 timer.

Vil du i stedet først 14 dage til Goa fra Delhi, derefter til Nepal og afslutningsvis flyver hjem via Delhi som mellemlanding, kan du nøjes med et SINGLE ENTRY VISUM til Indien.

Vælger du at flyve til Delhi, tage 14 dage til Goa, derefter til Nepal og afslutningsvis fra Nepal grænse med tog til Delhi, skal du have et MULTI ENTRY VISUM til Indien.

Under alle omstændigheder skal du have visum til Nepal, men når det er din 3. tur, ved du sikkert, at du blot kan købe det ved ankomst til lufthavnen.

Anonym om mani padme hum

Namaste! Jeg rejser i slutningen af oktober til Nepal for tredje gang, hvor jeg de foregående gange har fløjet til Indien først. Nu er der en rute mellem København og Bahrain, og man kan også flyve fra Bahrain til Nepal med Gulf Air.

Hvis jeg køber en flybillet med Gulf Air, lander jeg i Bahrain 18.15 og flyver igen fra Bahrain ca. 6 timer senere, kl. 00.40.

Her er så mit spørgsmål: Har jeg så brug for et Transit Visum for Bahrain, da jeg vist nok ikke vil forlade lufthavnen?

Anonym om mani padme hum

Namaste
    Tak for dit svar

De to foregående gange jeg var i Nepal, var jeg først i Indien i nogle dage, hvor jeg bl.a. var i Agra for at se Taj Mahal.

Men nu hvor der er flyvning mellem København og Bahrain, og mellem Bahrain og Kathmandu, og da det også er billigt, vil jeg gerne prøve det. Da jeg også kun er på transit, vil jeg helst undgå lufthavnen i Delhi. Med Gulf Air er det også kun et stop undervejs.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account