This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KarinaBartholdy

Hej alle.

Jeg står og skal snart rejse til Nepal, men jeg skal mellemlande i Delhi, hvor jeg skal være i lufthavnen i ca. 5 timer. Dog har jeg lidt svært ved at finde ud af, om jeg skal have et visum, når jeg er der så kort tid.

Nogle steder står der, at alle lufthavne er internationale områder og at det derfor ikke er nødvendigt med visum og andre steder står der at det skal man have, lige meget hvad.

Er der nogel som har erfaring mht. dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Anonym Lisbeth Friis

Hej Karina

Du skal ikke have transit visum eller andre former for visum, når du kun skal mellemlande, med mindre du ønsker at forlade lufthavnens internationale område.

Transit visum er beregnet til, hvis du f.eks. skal til Nepal, men kun ønsker at flyve til Delhi og tage toget resten af vejen. Så skal du have et transit visum, så du lovligt kan rejse til den oplyste destination (Nepal). Transit visum gælder i 72 timer og du må ikke afvige (væsentligt) fra ruten.

Du behøver heller ikke at ansøge om visum til Nepal hjemmefra. Det kan du få ved ankomsten til lufthavnen i Kathmandu.

Det går hurtigst, hvis du har printet og udfyldt ansøgningen på forhånd, har 40 USD i kontanter og 2 pasfoto.

God rejse 🙂

Anonym KarinaBartholdy

Super tusind tak Lisbeth! 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account