This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lisbeth Friis

Det kræver generelt ikke visum, at mellemlande i en international lufthavn, så længe du har tænkt dig at blive i den internationale del af lufthavnen.

Anonym Assos

Jeg har fløjet transit igennem rusland til Indien, der skulle jeg ikke bruge noget visum.. Du går bare til transit indgangen når du er landet, og så lukker de dig lige ind i internationalt område

Anonym Mathilde

Mange tak for jeres svar 🙂

Anonym Maatten

Hej.

Jeg vil bare høre jeres erfaringer med at få visum i Indien, til mellemlandinger på vejen hjem. Jeg vil helst ikek købe min billet hjem endnu, da det føles rart at have hjemrejsen åben.
    Jeg skal afsted 1. maj og starter med to måneder i nordindien, kan ikke beslutte hvor jeg vil rejse hjem fra, så tænker det er smartere at købe billet når jeg ved hvor jeg er og jeg gerne vil hjem.

– Så hvis jeg f.eks kommer til at skulle mellemlande i rusland og mangler transitvisum, er det så muligt at få det imens jeg er i Indien?

og hvis jeg så har lyst til at rejse ud fra indien til et andet land, hvordan er visum muligheder da?

Anonym Magnus

1) Der kan risikere at få problemer med at rejse ind i Indien, hvis du ikke har en billet ud af landet, og måske får du allerede problemer i Kastrup eller hvor du rejser fra. Det er oftest smartest at købe en returbillet. Køb evt. én hvor hjemrejsen kan ændres, og hvis du slet ikke ved, hvornår du vil hjem, så sæt hjemrejsen til fx. et halvt eller et helt år ud i fremtiden. To enkeltbilletter er oftest dyrere end en returbillet. Aeroflot har ikke ry for at være særlig fleksible, så overvej et andet selskab, hvis du regner med at skulle ændre din billet senere.

2) Du skal kun bruge visum til Rusland, hvis du er i lufthavnen over 24 timer eller hvis du vil forlade lufthavnen.

3) Visumkrav er selvsagt helt afhængigt af, hvor du vil rejse hen efter Indien. Tjek de enkelte landes ambassader for mere info.

God rejse!

Anonym Maatten

shit.. haha, har allerede købt billet derned hos aeroflot.
    Pyt med pengene, køber mig en billet der kan ændres i, om den så bliver dyrere. Jeg rejser første gang og alene, så jeg synes det føles rart at have tingene lidt på plads.
    Kan du anbefale et andet flyselskab?
    Og er du sikker på det med visum-rusland? har ikke set det skrevet nogen steder, skal kun være der i 3 timer ca.

Anonym Christian Gabriel

Hej,
    Gælder reglen med at man ikke behøver visum når man er i Moskavs lufthavn i mindre end 24 timer og ikke forlader lufthavnen stadig?
    Mig og min kæreste rejser nemlig til Cuba om 1,5 måned og er pludselig blevet i tvivl.

PFT

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account