This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ClausJensen

Tyvstjålet fra UM’s Faq 🙂

Q3 :Does a person transiting through Indian airport for onward travel to third country require visa?
    Ans :A person does not need visa if he remains within the premises of the airport and not going beyond immigration point of the airport. However, if one is required to leave the airport either to catch onward flight from domestic terminal or to stay in a hotel even for a few hours or for any other purposes, he/she needs to apply for a transit visa. Transit visa is issued for a maximum period of 72 hours on production of confirmed ticket for onward journey from India to third country. Transit visa has to be utilised within 15 days of its issue. For stay more than 72 hours, tourist visa would be required.

Anonym ClausJensen

Rettelse, det er ikke UM jeg har taget det fra, men den Indiske Ambassade i Danmark: http://www.indian-embassy.dk

Anonym Guldfuglen

Tak for hjælpen og det hurtige svar 🙂

Anonym Guldfuglen

Hej allesammen. Min kæreste og jeg skal afsted til Nepal og derefter Sri-lanka. Vi skal mellemlande 3 gange i Mumbai lufthavnen under hele turen, vores længste ophold i lufthaven bliver ca. 3 timer. Skal vi så have et transit-visum? Jeg har læst en del på ambassadens side og udenrigsministeriet, men kan ikke rigtig finde oplysninger som skulle påpege at det er nødvendigt med et transitvisum. Men ville lige høre herinde også 🙂

Håber nogen kan hjælpe.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account