This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Quipu8

Hej,

Vi rejser til Thailand på fredag, og skulle til at bestille tog/bus.

Nogen med erfaringer hvad der er bedst? Har læst mig til, at vi ikke kan vente med at købe billetterne til når vi ankommer (da man skal bestille i god tid), nogen der ved hvor god tid man skal være?

En anden ting, er at vi rejser hjem fra Phuket. Og vi kan ikke finde ud af, om vi også skal være der et par dage pga. regntiden. Nogen siger at det er et ærgerligt tidspunk mens andre ikke gør. Så er der nogen der har været i Phuket i juli der kan dele deres erfaringer?

Mange tak 🙂

Sponsorerede links:
    Sådan kommer du fra Bnagkok til Koh Tao
    Sådan kommer du fra Bangkok til Koh Samui

Anonym Jacob

lomprayah bus fra bangkok ( khaosan road)
    bestil i forvejen hvis i ikke vil bruge et par dage i bangkok.
    http://www.lomprayah.com/

deres busser er gode, færgen er god og hurtig og tingene kører så nøjagtigt som det er muligt i thailand 😉
    har taget turen 4 gange.

det er langt bedre end toget, og meget nemmere
    ( har jeg prøvet frem og tilbage, en gang på anden klasse og en gang på 1 klasse )
    1 klasse er ok, men togene er vildt forsinkede, og når du ikke færgen kan du så vente i 8 timer på den næste

phuket i juli kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Anonym Jacob

hvis i ikke har booket dykning på koh tao så tillad mig at anbefale scuba junction, et hyggeligt lille dykkercenter hvor de har fuldstændig styr på alt med dykning og sikkerhed samtidig med du føler dig velkommen og som en del af familien.

http://www.scuba-junction.com

Anonym Shelbaya

I skal ikke være bange for regntiden i Thailand i juli mdr.. Jeg rejste rundt på koh phi phi, koh samui, koh chang og koh tao plus jeg var nordpå i chang mai. Dejlig varmt, lidt overskyet og lidt regn en gang imellem. Men det er faktisk kun rart! Så go for it… Koh tao er et must for dykning som guest siger! Jeg har prøvet at tage toget sydpå 1.klasse og jeg synes det var en awesome oplevelse. Egen kupe med mad, tjener og hele balladen. Plus man ser noget flot landskab når man står op om morgen. Dog husk at bestil tog billeten fra et gorvement eget agency så er du sikker på du ikke ender 2.klasse som sutter big time” 🙂 Jeg har ikke været i Phuket men har hørt det er lidt skod. Men det kommer jo an på hvad i sørger. God tur!

Anonym Jacob

min tur med toget var i low season ( bangkok – surat thani )
    hvis man læser rundt om på nettet, anbefaler de faktisk også man bestiller i god tid hvis man vil rejse første klasse.
    tog turen i sig selv var god, om end lidt kold pga af thaiernes kærlighed for A/C

der kan bestilles billetter til tog her:
    http://www.railway.co.th/home/Default.asp?lenguage=Eng

grunden til jeg anbefaler bus og tog til koh tao / koh phangan og koh samui er at man bliver fragtet direkte til havnen, og ikke stationen i den nærmeste by, og at færgen venter.

har taget turen med alle 3 bus selskaber lomprayah, song serm og seatran.

af de 3 skal man holde sig langt fra song serm, de er ikke til at stole på og overholder intet af hvad de lover.

Anonym Shelbaya

Jacob, det virker du har top tjek på det der. Så jeg melder mig ud 🙂

Anonym Jacob

er lige kommet hjem fra 11 måneder i thailand, så havde rigelig chance for at blive bekendt med det 🙂

Anonym Jacob

ja første klasse i togene er gode, dog skal de bestilles god tid i forvejen, da de hurtigt bliver udsolgt,og så er det besværligt med transport ud til færgen i chumpon eller surat thani hvis man skal til koh tao / samui / koh phangan.
    det er meget lettere med bussen da den kører direkte til færgen og færgen altid venter på bussen når det er lomprayah

siger ham hvis tog var 20 min forsinket til surat thani, og måtte vente 8 timer på næste færge, og da han skulle hjem var toget 5 timer forsinket

Anonym Shelbaya

Jeg havde en helt anden oplevelse. Jeg bestilte dagen før jeg to afsted med toget. Med mere er det low season, så der ikke så mange turister som om vinteren. Man kunne jo se om der var billetter når man alligevel skulle bestille. Tror ikke det bliver et problem.
    Tror din ven har været uheldig. Igen kan man også være mega uheldig med bussen. Så det er en smags sag, hvad man har lyst til! Igen det er selve oplevelsen med toget som jeg synes er rigtig god…

Anonym Emma

Hej Jakob

Jeg står og skal fra Ho Chi Minh City til Ko Tao og tænkte derfor at tage et fly herfra til Bangkok og så derefter en bus til Ko Tao. Kan du anbefale et busselskab? 🙂

-Emma

Anonym Mac Alcock

Good Afternoon

I am writing to introduce B2B niche-relevant emailing lists.

https://wowitloveithaveit.com has contact details for businesses operating across 6,000 niches including jewellery stores, vape shops, gas stations, fashion boutiques, manufacturers, wholesalers and many more.

If you sell and market to other businesses, then these B2B lists will help you to reach your target audience in a click of a button.

Simply go to https://wowitloveithaveit.com, find your niche using a keyword search, preview a sample and check out. All businesses data lists are delivered instantly upon checkout. You will also receive free lifetime updates directly to your inbox.

All B2B data lists are currently on offer which will be ending in one week.

Thank you for your time!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account