This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej derude!

Om en måned rejser min veninde og jeg til Malaysia, hvor vi skal rejse rundt i små fire uger. Vi flyver til Singapore og lander først sidst på eftermiddagen – ved 17 tiden, tror jeg. Planen er, at der ikke er nogen plan for hvad vi skal! 🙂 MEN jeg tænker lidt, at det må være en god idé at have bestilt hotel/hostel eller lign. et sted i hvert fald den første nat, når vi nu ankommer så sent.
    Vi vil nødvendigvis ikke blive i Singapore, da vi også skal flyve hjem der fra, og derfor regner med at bruge lidt tid der inden hjemrejse. Umiddelbart vil vi gerne starte et “badested” – lige for at komme i gang 😉

Nogen der har et forslag til, hvor vi evt. kan starte ud? Umiddelbart skal det være muligt at nå dertil i løbet af aftenen…

Og er der nogen, der ved, hvordan vi lettest kommer fra Singapore Lufthavn og op igennem Malaysia?? Vi har lidt forestillet os bus/tog op ad Vestkysten, og så tage den derfra…

Måske lidt forvirrende – men det er mest for at få en ide om, hvad vi skal satse på, når vi kommer derud: Blive omkring Singapore eller kan vi begynde rejsen opad??

Håber på lidt afklaring 🙂

Tak! 🙂

Anonym Claus

Hvis I er på udkig efter et billigt sted i Singapore, så skal I tage ind til Little India. Det er super nemt med metro fra lufthavnen, der kører hele vejen (2 skift, og tager ca 45 m) og så går man 10 m og finder masser af billige steder, som f.eks Inn Crowd.
    Men der findes andre i samme område.

Fra Singapore kunne I tage mod Melakka, som ligger kun 2 1/2 t fra Singapore. Bussen finder I ved Lavender bus terminal. Det er vel en halv times gåtur fra Little India.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Hej

Når nu i skal til bruge et par dage i Singapore sidst på turen ville jeg hvis jeg var jer købe en flybillet med air asia til Kuala Lumpur og flyve direkte videre når i lander i Singapore. Fra Kuala Lumpur kan i meget nemt komme rundt til resten af Malaysia. I kan derfra både flyve videre til Langkawi eller Kota Bahru. Air Asia flyver til ekstremt lave priser rundt i Malaysia, så medmindre i gerne vil køre i bus for også at opleve landskabet, synes jeg det er smartest at flyve. Så har i mere tid på de enkelte steder.. Fra Kota Bahru kommer i nemt til de fantastiske Perhentian islands..

Mvh Morten

Anonym DanielJohansen

Kan det virkelig svare sig at flyve til Singapore fra DK? Jeg leder efter den billigste transport hjemmefra til et sted på den Malaysiske halvø. Hvor har i købt billetter?

Anonym Line

Hej igen.

Tak for svarene… Har tjekket The Inn Crowd – lyder til det ku’ være et godt sted at starte 🙂
    Muligvis flyver vi til Kuala Lumpur.. men tror nu mest vi er ude i en anden form for transport, så vi har mulighed for at hoppe af lige pludselig, hvis vi sku’ få lyst til det 😉 Vi skal helt sikkert til Perhentian Islands! Har hørt det skulle være de lækreste strande – så det bliver nok en uges tid der.

Hilsen Line (Glemmer hele tiden at logge ind… Men det var mig der skrev den oprindelige besked ;))

Mht. fly til Singapore… det billigste vi har kunnet finde på det tidspunkt er fra Hamburg over London til Singapore. Og nej, umiddelbart kan det vist ikke betale sig at flyve fra DK til Singapore… Vi fandt flybilletter på qantas.com.

Anonym Line

Hov, det blev da vist noget rod… Sorry!

Anonym raslyng

Mit forslag er at krydse grænsen samme dag og finde et sted i Johor Bharu. Herfra tager i næste dag til Tioman og hygger jer nogle dage, hvorefter I rejser med bus op langs østkysten (masser af små øer undervejs) for at slutte ved Kota Bharu/Perhentian Islands.
    Så ved I hvor lang tid I har tilbage, om I gider at tage bus retur, om I kan nå andre områder, eller om I tager fly via Kuala Lumpur til Johor Bharu og krydser igen.

God tur og nyd Perhentian Kecil
    (har været der 4 gange og ville tage tilbage i morgen)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account