This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Muusmann

Haallooo allesammen! Er der nogen der har erfaringer med at komme rundt på egen hånd i NZ og Australien??? Vi havde tænkt os at leje eller købe bil i begge lande, men da det kun er i lidt over 1 måned begge steder, er vi lidt i tvivl! Kender i bare det billigste udlejningsselskab (ikke Hertz, Avis og hvad de store der hedder), eller ved i lige hvor man skal købe BILEN… så skriv lige igen…! :o)

Anonym Anonym

Kiwi Experience busserne er alletiders – der er masser af fest og party. Hvis man er til det!

Anonym Klaus Obel Kristensen

Hej, jeg rejste rundt på NZ for halvandet år siden. Jeg vil vove at påstå, at den fedeste måde at rejse NZ rundt på, er ved at tomle. Det er utroligt let at komme op at køre og det skaber kontakter og oplevelser man aldrig vil få, hvis man lejer en bil eller tager bussen. Så mit råd er, tommel og få en uforglemmelig tur.

Kofey

Det ville være for dyrt og besværligt at købe en bil for kun for måned! Man skal sætte tid af i begge ender til at skaffe en bil og komme af med den igen – begge dele uden at tabe for mange af sine rejse-penge!

Da jeg var i nz lejede vi en bil. Der er tonsvis af små fimaer – hvor du kan få priserne ned til mellem 20 og 30 nz$ pr. dag. At tomle har helt sikkert sine enorme plusser – jeg kender nogle der tomlede i NZ i en måneds tid, og på den måde mødte rigtig mange folk, men at have sin egen (lejet) bil giver nogle andre plusser. F.eks. at I har en enorm frihed til at køre hvor I vil og tage jer den tid I vil. Tage alle de smutturer landet hele tiden frister med.

Tjek http://www.aaguides.co.nz/transp_rental/about.shtml

AA er NZ’s svar på FDM, og via linket har AA links til alle mulige små og store udlejningsfirmaer. Jeg brugte selv Quality Rent-A-Car og fik en medium-klasse bil til $22. De har kontor i Auckland, Wellington, Picton og Christchurch!

… og så lige en ting til. Man kan købe små ekstra-forsikringer, så hvis uheldet er ude, har man ikke en så stor selvrisiko. Vi købte en – og fik gavn af det:

1. Mange kiwier kører rådent!
    2. Det er let nok at vende sig til at køre i den anden side af vejen, men sker der lige pludslig noget, handler man instinktivt, f.eks. ved at undvige til den forkerte side – det sker tit dernede!
    3. Små grusveje, dårlig skiltning og en kiwi i en ulovlig farm-truck endte vores ferie 4 måneder for tidligt!

Det var ikke en opfordring til at tage bussen, men til at forsikre jer 🙂 god rejse!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account