This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Jeg vil anbefale jer at tage toget til grænsen til Cambodia. Det er 3. klasse, men det er meget billigt og så slipper for bunker af turister. Og rejser sammen med lokale.
    I kan godt lave visum ved grænsen, men I har jo også mulighed for at besøge ambassaden i Bangkok og få det ordnet. Det tager kun en halv dag.

Grænseovergangen til Vietnam (fra Cambodia) er også meget nem. Hvis I ikke skal opholde jer i landet i mere end 2 uger, behøver I ikke noget visum. Ellers skal I have det lavet på forhånd. Enten i Bangkok eller Phnom Pehn.

Men I kan jo også bare vælge at flyve.

mvh
    Claus

Anonym astaogemil

Hej 🙂

Min kæreste og jeg er igang med at planlægge vores rejse til Thailand, Cambodia og Vietnam, og kunne godt tænke os at vide om det er svært at rejse over grænserne mellem landende? kan man for eksempel tage bus/tog eller skal man flyve? Og er det svært at komme rundt i Cambodia på egen hånd?

tak :))

Anonym Tine

Det er megt let at rejse i asien. Har godt nok ikke rejst i Vietnam, men tror ikke at det er det store problem 🙂
    I kan fra Bangkok tage en minibus til Cambodias grænse og så derfra tage en taxa til Siem Reap. Jeg tror at jeg gav 10-12 dollars alt i alt for den tur, men kan ikke helt huske det. Man kan sikkert også tage toget til grænsen…I skal ikke rigtig stole på folk ved grænsen, de vil prøve at tage overpris for visum og taxa’er, så lad dem ikke snyde jer.
    I Cambodia kører der busser rundt og det er meget billigt. I kan købe gennem jeres hotel/hostel eller I kan selv tage til busstationen. Det er generelt billigt og let, men man skal vist ikke tage natbusser, men afstandene er heldigvis ikke lange, så det kan næsten heller ikke betale sig 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account