This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Den nemmeste måde at komme rundt på dag 2 er at tage en arrangeret tur med et af de mange selskaber der netop tager til de 3 ting i nævner. Hvis i ikke er til arrangeret ture, så er der lokal busserne, samt en shuttle bus der kører ud til Karen Blixen. Jeg er ret sikker på at lonelyplanet.com kan fortælle hvilke busser der kører hvorhen hvis i ikke har en guidebog der kan fortælle jer det. Jeg mener at #24 kører ud til girafferne men jeg er ikke sikker. Taxa er selvfølge også en mulighed, men jeg ville nu personlig ikke vælge denne mulighed da det jo løber op hvis i skal have en taxa med jer hele dagen, men det kommer jo an på jeres budget. En tur i central er omkring KSh250-300, og hvis i skal til Westlands er det omkring KSh 500. I skal selvfølgelig altid forhandle om prisen, men dette er hvad udlændige somregl betaler.

Med hensyn til sikkerhed, så er du selv inde på det vigtigste, nemlig at være fornuftig. Så længe i holder jer til turist områderne så er lommetyvene det værste i (måske) vil blive udsat for. Så ligesom alle andre turist steder er det med at holde styr på jeres tasker/lommer/kameraer, og ikke have for mange kontanter etc på jer. Og altid tage taxa hvis i er ude efter mørket’s frembrud også selvom i bare skal en kort distance.

God tur

Anonym qqkanin

Hej allesammen! Jeg er ny herinde og håber at jeg kan få noget hjælp her.
    Jeg skal afsted til Kenya med min ven på ons. Vi skal være i Nairobi de første 3 dage og derefter på safari.
    Jeg har tænkt mig at dag 1 går vi bare lidt rundt i nairobi og besøger nogle museer osv.
    Dag 2 tager vi nok til karen blixensen farm, giraffe centre og elephant orphanage. Spørgsmålet er hvordan kommer vi nemmenste afsted? Skal vi tage en taxa? Hvor meget koster det ca?
    Dag 3 tager vi måske til nogle lokale market.
    En anden ting jeg vil spørge om er sikkerheden i Nairobi. Som jeg har forstået burde det nok gå så længe man bruger sin fornuft. Vi er på vores egen hånd om dagen og tager tilbage til hotellet før det bliver mørkt. Ville det være ok? Er der nogle ting vi skal passe på?
    Håber at nogle kan svare på det og på forhånd tak!

Anonym Anonym

1000 tak for jeres svar! Hvor er det dejligt at høre jeres råd inden rejsen 🙂 Jeg var små bekymret i går men det skal jo ikke ødelægge min ferie.
    Schmoch: du må meget gerne sende kontakt til Ngige til mig. Jeg har nok blandet elefants børnehjem og David Sheldrik Wildlife Trust sammen. Jeg vil gerne se begge dele. Hvor meget har du betalt pr dag til Ngige? Hvor meget drikkepenge skal man give? Glæder mig til at høre fra dig!

Anonym schmoch

Jeg har lige sendt dig en besked med Ngiges kontaktoplysninger. Og det var nu også Sheldricks Wildlife Trust jeg henviste til 🙂

Jeg kan ikke huske, hvad vi gav for at have en privat-bil, men det var bestemt ikke en formue. Angående drikkepenge er tommelfingerreglen vel cirka 10%, men jeg har altid givet efter, om folk var flinke og servicen god.

Håber I får fat på Ngige.

Anonym schmoch

Karen Blixens farm, giraf-centret og elephant-børnehjemmet er jo de helt klassiske ting at se og opleve i området omkring Nairobi, så det ville være nemt at arrangere en dagstur, hvor I kan nå det hele (eventuelt halvanden dag).
    Jeg vil anbefale at gå til et travel-agency dernede, og hyre en guide/chauffør eller begge. Dette gjorde jeg, da jeg var dernede, og det var en virkelig god oplevelse. Derudover tog denne guide os med ud til Kibera (eftersigende Afrikas største slumområde), som også var en kæmpe oplevelse. Jeg har kontaktoplysninger på agency’et og den guide jeg brugte, som du kan få, hvis du er interesseret. Jeg endte med at bruge 3 hele dage med ham, hvor jeg blandt andet var hjemme og spise til aften med hele hans familie i hans hus – Ngige er nok Afrikas venligste mand.

Hvis I ikke vil hyre en guidet bil, så kører der mini-busser hele tiden for ingen penge. De er dog rimelig crowded, men netop lokaltransport er jo den bedste måde at møde et lands rigtige beboere 🙂

Derudover skal man ikke undervurdere Nairobi, men bliver I i centrum og bliver indendøre, når det bliver mørkt, så er det et dejligt sted at være.

Men send en besked, hvis du er interesseret i min kontakt i Nairobi.

God tur!

Anonym Rikke

vil sige de små busser der nede er lidt riski hvis ikek i er helt sikre på hvor i skal af..
    og som de andre sagde hold jer til turist områder eller kan man stlöde ind i de forkerte typer..
    dog er nästen alle virkelig venlige og alle trot man er millionär forsi man er hvis 😛

Anonym qqkanin

Tak for de nye svar!
    Rikke: vi vil nok tage taxa i nairobi. Men spørgsmålet er, hvor vil man definere som centrum og turistområder? Ville Railway Museum være et sted som man skal tage taxa til?
    Er der nogle som har prøvet mad hos mamba village og carnivore? Det skal vi prøve på dag 2. Ved bare ikke hvor mange penge vi skal tage med?

Anonym Thomas

Carnivore er fantastisk og lidt dyrt. Bed om den fulde VIP behandling med kød på spyd direkte skåret på tallerkenen.

Anonym rikke

jeg havde ca 200 dkk med (40.300 kenya schilling) og jeg var RIG men jeg var også de i slummen..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account