Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3503043
     gimo23

      Hejsa
      Vi er 2 personer der skal rejse op igennem sydamerika. Vi starter i Chile og derefter Bolivia, Peru, Ecuador og Venezuela. Fra Venezuela skal vi til Trinidad og Tobago

      Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan transportmulighederne er? Bus eller tog? Er det nemt at komme rundt, eller?? Er der noget i vil anbefale eller fraråde?

      Vi vil helst ikke i nærheden af Colombia og vil derfor også gerne vide om man kan flyve fra enten Peru eller Ecuador til Venezuela?

      På forhånd tak
      Mvh
      Gitte og Rasmus

      #3503053
       Anonym

        Hejsa

        Det er nemt at rejse med bus fra santiago. Vi tog en bus helt oppe fra en af de norligste byer og var i santiago 24 timer efter. Men i bolivia er det lidt sværere og der vil jeg anbefale tog. Den bustur vi var på om natten var nok den værste jeg nogensinde har oplevet. Det var også oppe i højlandet så det var bidende koldt men ingen varme i bussen. Ruderne frøs til indvendigt og vi var ikke specielt forberedte på det… bare ærgerligt at ens ekstratøj så ligger i lastrummet!
        Fra Lima kan i forholdsvis flyve billigt til Carracas. Vi fløj den anden vej så kan ikke garentere det, men når der er ret mange ankomster må der næsten også være mange afgange til venezuela.
        Hilsen Ulrik

        #3503111
         hsp83

          Hejsa.
          Jeg er enig, busserne er lette og for det meste bekvemme-bare husk at tage en sovepose eller tæppe med til de kolde nætter!
          Mht fly så prøv at forhør jer når i kommer til enten Peru eller Ecuador da det der er billigere og nemmere at overskue mulighederne. Men en bustur tvært gennem Columbia til Venezuela kan på den anden side også anbefales hvis i har tid nok at løbe på. Columbia er et utroligt smukt land og der er altså ikke farligt at rejse rundt på trods af de mange historier og rygter. Hvis i har nogle spørgsmål er i velkomne til at maile. Rejste rundt i Sydamerika i 10 mdr.

          Mvh Helle

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account