This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tseberg

Hej kære backpackere,

Jeg og min kæreste skal rundt på Sri lanka og vi tænker at tage turen til Colombo hvor vi tager den første nat. Derefter tænker vi at tage toget til Kandy. Vi tænker at blive her et par dage(Hvor mange tænker du/i), hvorefter vi vil tage til Hatton ( Adams peak). Vi er meget i tvivl om den nemmeste transport hertil uden at transport tiden bliver alt for lang, men også stadig billigt og oplevelses rig 🙂 – tænker 2 dage. Efter det vil vi tage til Yala national park – hvordan er det nemmest at komme her til og igen billigt, hurtigt og oplevelses rigt:) Tænker 2 overnatninger ved parken. Herefter vil vi tage til Hikkikaduwa – igen nemmeste transport mulighed og evt. anbefaling af backpacker hotel eller andet billigt.

Håber i kan give os nogle fif omkring transporten. Vi vil ikke kører selv rundt dernede.

Budgettet behøver ikke være det billigste, men heller ikke det dyreste. 🙂

På forhånd mange tak.

Evt. hvis du/i mangler info om Vietnam kan jeg hjælpe 🙂

Anonym ClausJensen

Jeg tog turen i Marts sidste år, overnattede de første par nætter i Maravilla(ca20 km fra Colombo) da jeg havde hørt Colombo “bare” var endnu en storby, jeg boede en enkel overnatning i Colombo inden jeg forlod Sri Lanka, og ja der er ikke meget sjæl og ro over Colombo, Negombo er også et godt alternativ til Colombo!
    Ang togrejserne så er det let, de første par gange mødte jeg op på stationen dagen inden afrejse for at booke billet, det mente de ikke var nødvendigt, så det undlod jeg resten af turen uden problemer.(Dette var i Marts, det er nok noget andet i højsæsonen)
    Priserne er meget lave, jeg prøvede at køre i 5 timer 2.Class sleeper for 20Dkr. Tro mig, den offentlige Transport vælter IKKE jeres budget, især heller ikke med busser, en tommelfinger regel er et sted mellem 2-3 Dkr pr time. Hertil SKAL det også siges at det er en oplevelse at køre bus, det hopper larmer og danser, når bussen ikke bremser, har den speederen i bund! der er fint tog fra Colombo til Kandy, og derfra tog til Hatton, derfra går der bus tll Adams Peak!
    Jeg rejste nordpå/Nordøst derfra, så de andre steder kender jeg ikke, men glæd jer til rejseformen, den er afslappet og autentisk!
    Jeg har svaret på et andet indlæg her på siden ang Sri Lanka, igennem min profil kan i nok finde det, der står flere tips!

Hav en fantastisk tur, skriv hvis der er flere spørgsmål der presser sig på 🙂

Anonym Troels Seberg

Rigtig mange tak Claus. Jeg fandt også dit tidligere oplæg så det er også blevet læst igennem.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account