This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rosa H

Hejsa 🙂

Vi er to veninder midt 30, der tager afsted til Malaysia juli 2013. Vi er ikke langt fra at købe flybiletterne men det er faktisk også det eneste vi har styr på.
    Derfor håber Jeg der er et par gode globetrotter blandt Jer læsere der har speciale i Malaysia. Eller bare nogen der der har været afsted før som har lyst til at dele erfaringer.

Vi er interesseret i at rejse rundt i landet, opleve en masse skøn natur, både strand, by og aktive oplevelser.
    Det jeg gerne vil have hjælp til/ info om er, hvilken rute der kan anbefales?
    Gode overnatnings muligheder bla. i Kuala Lumpur – Krav til værelse: Vi vil gerne have vores eget værelse med bad og wc.Ikke noget luksus.
    Hvilken bydel skal man bo i i Kuala Lumpur?
    Kender I til gode turarrangør?
    Har I været på nogle fede og fantastiske ture?
    Hvilke øer er værd at besøge?
    Vi påtænker at finde en lækker ø hvor vi vil slutte vores tur af. Her skal den bare stå på afslapning, hvilken kan anbefales til dette?

Håber at få nogle gode og brugebar informationer fra Jer 🙂
    Fra Rosa

Anonym Tine

Har du tjekket hostelbookers? En hurtig søgning og jeg fandt tre steder, som jeg synes lyder fine (prøv evt at google dem. Det kan være at det er billigere at booke direkte de forskellige steder) http://www.hostelbookers.com/property/prp/74000/arr/2013-01-15/ngt/2/ppl/1/
    http://www.hostelbookers.com/property/prp/56352/arr/2013-01-15/ngt/2/ppl/1/
    http://www.hostelbookers.com/property/prp/48769/arr/2013-01-15/ngt/2/ppl/1/

Jeg kan anbefale Perhentian, to rigtig lækre øer! samt Cameron Highlands, der er lidt køligere, men her kan I besøge te plantager, smage på jordbær og hvis I er heldige, se verdens største blomst! Jeg vil foreslå at I flyver med air asia, efter et par dage i KL, til Kota Bahru og så tage til Perhentian. Tag derfra og over til Cameron Highland. Tag ned til Taman Negara, mener at det er verdens ældeste regnskov (men I må ikke hænge mig op på det, hvis jeg tager fejl…). Derfra kan I jo tage ned til Melaka eller I kan tage den omvendte rute….men der er jo masser af muligheder 🙂

Anonym Claus

Omkring Chinatown er der mange overnatningsmuligheder. F.eks. backpackers travellers Inn, men der findes et hav af andre. Her er der muligt at få sit eget værelse med bad.

I kunne jo tage til Taman Negara, som er regnskov og derfra tage videre og besøge Melakka. Det har gennem mange år været en vigtig handelsby i Melakkastrædet.

Tag et Airasia.com fly til Kota Kinabalu og besøg Borneo. Der er en bjerg, som, hvis I har lyst kan klartre. Og så se de få rester af regnskoven. Der er ikke meget tilbage. Men det koster ikke alverden at flyve dertil.

En lækker ø må være Perhentian ø.

mvh
    Claus

Anonym Rosa H

Lige en tilføjelse. VI ER IKKE INTERESSERET I AT KOMME TIL BORNEO på vores tre uger.

Mange tak for dit svar Claus. så er der lidt at tage udgangspunkt i 🙂
    Rosa

Anonym Rosa H

Hej Tine.
    Mange tak for dit svar. Vi har luret lidt på nogle steder at bo. Men vi kan se det er flere områder i KL man kan bo og så kunne det være rart hvis det lige var og en der kunne komme med navnet på et godt hostel de selv havde været på. Men jeg vil helt sikkert kigge nærmere på dine link du har sendt med 🙂

Også tak for din fine rute beskrivelse. Det kunne godt blive noget li den måske bare modsat rundt så vi slutter af på en lækker strand 🙂
    Rosa

Anonym Tine

Jeg boede på et hostel som hedder Cosmopolitan, som jeg var glad for, men der er altså kun dele bad og toilet. Jeg boede i Chow kit og var rigtig glad for det. Det er lidt mere stille end China Town og så lå der lige et supermarked og et lokalt marked lige ved siden af mit hostel + the monorail. Hvis I bor i China Town er der mange steder, at spise samt Central Market, et kæmpe indendørs marked. The Golden triangle er der hvor Petronas og flere shopping centre ligger, så der er masser af muligheder 🙂

Ja, det er altid rart, at slutte med noget sol og noget strand 🙂 Jeg ville vælge Perhentian Kecil (den lille af de to øer). Det er lidt billigere at bo og være, men rigtig hyggeligt 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account