This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MathiasDitlev

Hej derude

Jeg og en god kammerat skal til Nepal om halvanden måneds tid og vi har set os lidt lune på at skulle op i bjergene.

Så jeg ville bare høre, om der var nogle der havde nogle gode forslag til lokale bureauer, som man kan hæfte sig på? Og hvad er prisen for en god tur til f.eks. Annapurna eller MT Everest Base Camp – vi har ikke noget i mod at skulle rejse i en lille gruppe, hvis det er billigere.

En anden ting er visum. Er det nemmest/billigst at bestille, mens vi er herhjemme eller kan det anbefales at gøres i Kathmandu Lufthavn?

På forhånd tak 😀

Hilsen
    Mathias og Joachim

Anonym Hovgaard

Synes heller ikke en tur til Nepal er fuldendt uden en tur i højderne 🙂 Det er så ubeskriveligt!

Jeg har trekket Poon Hill, Kultur Trek, Round Annapurna og Annapurna Base Camp med et selskab fra Pokhara som hedder “LN Treks and Expedition”, hvilket jeg klart kan anbefale! Ejeren (som er medlem af Trekking Agencies’ Association of Nepal) er det skønneste menneske som virkelig tager sig godt af en før, under og efter – og hans guider/porter er trods deres unge alder meget professionelle. I kan finde dem på facebook “LN TREKS” eller mail på lntrekspokhara@gmail.com! Deres hjemmeside har lige været hacket – og er derfor nede i øjeblikke.
    Jeg var afsted 1 mdr i 2011 og 3 mdr i 2012 – og har aldrig oplevet at nogen har prøvet at snyde mig.. Og tror derfor det handler meget om, at man selv føler sig tryk med selskabet.. Der er dog forskel på priserne!
    Det afhænger meget af prisen om I bare vil have en guide (betaler selv for overnatning/mad) eller “hele pakken” (alt er incl).. Hvis I er flere afsted er det selvfølgelig billigere ift guide og evt porter.

Priserne er det samme ift visum – og synes egentlig det er lige let om man får visum hjemme eller i lufthavnen. Hvis I ikke bor i nærheden af ambassaden og skal til at sende det er det KLART lettest at vente. Jeg har begge gange fået lavet dem inden, da jeg bor lige ved siden af.. Første gang jeg var dernede gik jeg lige igennem, hvor køen til “købe” visum var MEGA lang – og anden gang jeg var dernede stod jeg længere tid i kø end dem som skulle købe det 🙁

Skriv, hvis I har flere spørgsmål 🙂

Anonym Katrine

jeg har været på everest base camp og havde en vildt god guide, der var bare styr på det hele og vi fik en ven for livet. han gør det billigere end de store selskaber og man får også en god og grundig instruktion i alt samt viden omkring nepal, hvis du er interesseret kan jeg sende dig hans mail

Anonym Anonym

Man skal bare huske med en privat guide, at han ikke har en forsikring som dækker, hvis han skulle komme tilskade under trekket, hvis han ikke arbejder gennem et selskab. Så man gambler lidt med guidens fremtid. Han er heller ikke på samme måde ansvarlig, hvis I skulle komme tilskade. Det bare lige gode ting at have i tankerne.

Anonym MathiasDitlev

Tak for jeres svar! Det der med en privat guide er godt at huske.
    @Hovaard – Tak for din anbefaling. Så har vi noget i baghovedet i hvert fald 🙂 Angående visum, så tager vi den bare, når vi kommer til lufthavnen. Vi har ikke noget stress, og som du selv nævner, så gider vi ikke sende vores pas frem og til bage osv.

Er der andre ting i Nepal, udover at trekke, at vi bare må opleve? Vi har jo egentlig tænkt os at rejse lidt på må og få evt. med noget couchsurfing, da det jo giver mulighed for at skabe nogle lokale kontaker også.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account