This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa.
    Skal til Vietnam 17 juli, og havde i tankerne at starte ud med trek i Sapa. Har kigget på Jysk Adventure Minoritetstrek på 7 dage. Er der nogle som har erfaringer fra denne tur eller evt. selv tænker på at tage afsted?
    Vh Helle

Anonym Raslyng

Hej Helle

Jeg var i Sapa i juli 1999. Dine værste fjender bliver vejret og bakkerne! Men det er et virkelig fedt område, så du kan godt glæde dig!
    Vi tog op til området på egen hånd og købte en guide derfra. Vi var kun afsted i 3 dage og sov bla. hos nogle Zhao folk.

God tur
    Raslyng

Anonym Rasmus

Jeg har været i Sapa 3 gange. Første gang købte jeg en tur med jysk, dog kortere.. Men de andre gange er jeg rejst på egen hånd.. I Hanoi kan du købe meget tilsvarende ture og spare op imod 50%. Jeg var bl.a. på en Halong Bay tur købt i Hanoi, hvor folk på samme båd rejste med jysk og betalte over det dobbelte.. Også i Sapa kan du købe ture.. Og her kan man jo møde ens guide selv først.:-)
    Jeg ender nok også selv et smut i Sapa i slutningen af juli.. så måske ses vi!

Anonym Anna-Louise

Hej.

Min kæreste og jeg var afsted sidste år. Vi tog selv til Sapa og fandt der den trek vi gerne ville have. Det var også billigere end at bestille den helt fra Hanoi. Bare sørg for at bestille rimelige klasse billetter til nattoget derop:) Men lige meget hvad, så ville jeg ikke købe noget hjemmefra, kan ikke betale sig. Glæd dig, det er et fantastisk land:)
    Anna-Louise

Anonym karsten jeppesen

Hej Helle,

jeg var i Sapa for anden gang i sommers, og vi tog også bare derop og fandt en tur. Der er desuden mulighed for at tage flere et-dages ture på egen hånd rundt i området. Min kæreste og jeg tog en 3-dags tur til toppen af Phansipan (højeste bjerg i sydøstasien) og ned igen med 2 overnatninger undervejs i samme hytte (hos lokal familie hvor man sover i en hytte med presenning over – rigtig hyggeligt). Turen er dog noget hård. Men Sapa er helt fantastisk. Brugte 6 dage ud af 21 i Vietnam. Jeg har rejst hele vejen igennem Vietnam, og Sapa er uden tvivl det flotteste og mest spektakulære, på trods af, at landet er dejligt over hele linien.

Vi overnattede på dette guest house – helt fantastisk og med rigtig flinke ejere/bestyrere der kom med gratis varm the den dag vi var syge. Rummet havde en kæmpe balkon med verdens bedste udsigt. Kingsize seng, varmt vand for i alt 10 dollars.
    http://hotels.lonelyplanet.com/hotel/-P1000523528.html

Jeg mener helt bestemt det er et suverænt sted at overnatte – både mht. pris og den bedste udsigt du kan få.

Desuden er de behjælpelige med ture, som vi opdagede faktisk var de billigste (i hvert fald til Phansipan)

Håber i kan bruge hjælpen

Mvh.

Karsten

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account