Hej Helle,
jeg var i Sapa for anden gang i sommers, og vi tog også bare derop og fandt en tur. Der er desuden mulighed for at tage flere et-dages ture på egen hånd rundt i området. Min kæreste og jeg tog en 3-dags tur til toppen af Phansipan (højeste bjerg i sydøstasien) og ned igen med 2 overnatninger undervejs i samme hytte (hos lokal familie hvor man sover i en hytte med presenning over – rigtig hyggeligt). Turen er dog noget hård. Men Sapa er helt fantastisk. Brugte 6 dage ud af 21 i Vietnam. Jeg har rejst hele vejen igennem Vietnam, og Sapa er uden tvivl det flotteste og mest spektakulære, på trods af, at landet er dejligt over hele linien.
Vi overnattede på dette guest house – helt fantastisk og med rigtig flinke ejere/bestyrere der kom med gratis varm the den dag vi var syge. Rummet havde en kæmpe balkon med verdens bedste udsigt. Kingsize seng, varmt vand for i alt 10 dollars.
http://hotels.lonelyplanet.com/hotel/-P1000523528.html
Jeg mener helt bestemt det er et suverænt sted at overnatte – både mht. pris og den bedste udsigt du kan få.
Desuden er de behjælpelige med ture, som vi opdagede faktisk var de billigste (i hvert fald til Phansipan)
Håber i kan bruge hjælpen
Mvh.
Karsten