This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ham-der

Hey
    Jeg tager til Nepal her til Oktober. Min plan er, at jeg vil på et trek og jeg har tænkt på Mt. Everest Basecamp, men er begyndt at overveje at betige et bjerg som Mera Peak eller Island Peak.
    Jeg her ingen erfaring med trekking som sådan.
    Jeg ville lige høre om hvor svært og krævende det er?
    Og til dem der har været i Nepal, er det så muligt at købe eller leje udstyr der ude, hvis det er bjergbestigning man finder ud af at men vil?

Anonym Anonym

Hvis du ikke får nogle brugbare svar, så prøv evt at spørge i forummet på outsite.org Det er et frilufts / vandringssite, og der er helt sikkert nogle med kendskab til Nepal og trekking / bjergbestigning derude.

Anonym Pernille

En af mine venner i Nepal er trekkingguide, måske han kan svare dig på nogle af dine spørgsmål http://www.nepalhimalayantrip.com/

Anonym send_flere_penge@hotmail.com

Har ikke besteget Mera Peak eller Island Peak, men gik Annapurna circuit og har iøvrigt besteget cotopaxi i Ecuador (5897). Hvis du ellers er i god fysisk form skal du ikke bekymre dig om hårdheden ved trekking i Nepal.

Du skal naturligvis tillade dig at tage den tid det tager rent afklimatiseringsmæssigt. Det skal du ikke undervurdere. Der er mange som får højdesyge fordi de forcerer og ikke har tid til at holde hviledage. Annapurna-trekket kan alle lave og det kræver én hviledag i Manang (3540m). Når du passerer Thorung La passet er du i 5417 m.

Men jeg vil mene der er væsentlig forskel på almindelig trekking og så at bestige Mera Peak, selvom det bliver betragtet som en Trekking-peak. Jeg mener at Mera Peak er ca. 6400 m og der skal du også have issko på, så det kræver en noget bedre form end almindelig trekking.

Jeg brugte Ultimate Descents til alle mine aktiviteter i Nepal. Det er et Nepalesisk firma og jeg kan kun anbefale dem.

Rigtig god tur… det kan ikke blive andet

Perry

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account