Da vi der, boede vi hos Julies Guesthouse i Chiang Mai…. super fedt sted… og meget populært… så det er en god idé at booke hjemmefra.
De har et tur-bureau sammen med deres guesthouse… og de har alverdens ture…. til virkelig gode priser – og der kan godt forhandles lidt rabat, når du booker flere ture.
Vi var bl.a. på tre dages trekkingtur, hvor vi sov i små landsbyen ude i junglen sammen med de lokale beboere og trekkede i fantastisk natur og sejlede på hjemmelavet bambus-flåde.
Vi var også ude at ride på elefanter.
En anden dag var vi på riverrafting (ikke bamboo.. men i rigtig gummibåd)… og havde en rigtig god oplevelse… det er forskelligt fra årstid til årstid, hvor meget der er i gang i floden…. jeg har riverraftet mange steder…. men Chiang Mai var ganske ok.
Vi lavede i det hele taget en masse i Chiang Mai…. fx. var vi også ude at køre på mountainbikes, ude at se forskellige templer, i Tiger Kingdom, og min kæreste var også på en-dags klatring.
Jeg kan bestemt anbefale Julies Guesthouse… både som overnatningssted, spisested og som tur-bureau…. det er super godt og billigt, og man møder en masse andre backpackere….