This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej.
    Jeg har læst, at der er en som har skrevet et indlæg til Møller angående budget.
    Du skriver, at du har været på en trekkingtur i Nepal.
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre mere om din tur, da jeg selv har planer om at tage til Nepal.
    Hilsen
    Pernille

Anonym Anonym

Hej
    Det er et par år siden jeg var afsted, jeg var en måneds tid i Nepal, hvor de 14 af dem blev brugt på en trekkingtur ved Annapurna. Vi var to afsted plus en guide og en “bære”. Det var et såkaldt Tehus trek, hvor man bor i små tehuse langs ruten. Det var en fantastisk tur, men også ret hård ( men det kan skyldes min halv dårlige fysik). Vi startede med at gå ved 6 tiden og gik så ind til 12- 13 tiden, og havde så resten af dagen til at gøre hvad vi havde lyst til. Hvis du har mulighed for det, så tag afsted i Marts- April hvor der skulle være rigtig flot med rododendronskovene, som desvære lige var afblomstrede da vi var der.
    Vent med at bestil en trekkingtur til du er der, der findes 100 vis af trekkingbureauer i Katmandu, snak evt med andre rejsende om de har nogle de kan anbefale.
    Udover det er Nepal det fedeste land jeg har rejst i, så kan kun anbefale det.
    Skriv hvis du har flere sp.
    God tur

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Nillenat

Jeg skrev en trekkingguide til Nepal for 4-5 år siden. Du finder den her.

Trekkingguide til Nepal

Venlig hilsen

Kenneth

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Vil lige tilføje at vil du støtte lokal befolkningen er det en god idé at betale for en guide eller bærer. Det koster ikke en formue og du placerer penge lokalt.

Giv din guide drikkepenge – de går direkte i hans lommer og ikke til et organiseret firma.

Anonym none

Hej Pernille!
    Her er en rejsevejledning for Nepal fra Udenrigsministeriet http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningNepal
    Ønsker dig en god tur til Nepal.
    Mvh. Jesper

Anonym Gode råd om sikkerhed
    Anonym Anonym

Hej Tak for alle svarene.
    Hvis jeg venter med at bestille rejsen til jeg kommer til Katmandu, skal jeg så bestille turen nogle dage i forvejen? Pruttede du om prisen eller er der faste priser?
    Hilsen
    Pernille

Anonym Anonym

Hejsa
    Ja du skal nok bestille den et par dage i forvejen, men du kan sikkert også komme afsted med det samme. Jeg kan simpelhen ikke huske om jeg pruttede om prisen, som sagt er det et par år siden. Du kan jo forsøge, men giv dem en fair pris. Men husk lige at kig dig lidt rundt, der er som sagt mange trekkingbureauer, og de er ikke alle lige gode.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account