This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

Hvilket trek skal I på?

Jeg gik Round Annapurna i slutningen af maj 2012. Om dagen gik jeg i shorts + t-shirt – og havde altid lige en trøje på indtil jeg fik varmen. Om aftenen havde jeg bukser, trøje og en fleecetrøje på – og i højderne uld bluse og lange underbukser på. Det er en god ide at medbringe en vindbreaker.
    Der er tæpper man kan låne på de fleste tehuse, men medbring gerne en lagenpose, da de ikke er så rene. Hvis du er en frossenpind som mig kan det være en ide at medbringe en sovepose, hvis du skal meget op i højderne.
    Det er så småt begyndelsen af regntiden i den periode – så køb en billig poncho og tag med.

Anonym mette-aersoe

Hej allesammen 🙂
    Håbede på der var nogen der kunne hjælpe mig.
    Jeg skal på rund rejse i Asien og skal blandt andet til Nepal og trekke. Jeg skal være i Nepal fra en 28 april til 13 maj og tænker hvad jeg skal have med og på af tøj. Vi skal på i tehuse de fleste dage, og kan se det ikke er så varmt og natten, så der kan det være godt med lidt ekstra varmt nattøj, men om dagen bliver det normalt mellem 25 og 30 grader og har læst folk skriver man skal have flere lag, langt undertøj, bukser, t-shirt, sweater og jakke, det synes jeg umiddelbart lyder af rigtig meget, er der nogle der kan belære mig lidt om trekking ture, og hvad der evt ellers er nødvendigt 😀
    SMil herfra

Anonym Anonym

Jeg skal med Kilroy på en tur der hedder “AnnaPurna Sanctuary” og det er fra den 28 april til 13 maj, så det er nogenlunde samme tid!
    Men er det okay med korte shorts, eller skal man som folk skrive have lange shorts (under knæene) på så man ikke støder nogen? 😀
    Og super fedt, det lyder som et godt forslag 😀

Anonym Hovgaard

Ja, det er altid et godt spørgsmål.. Hvis du kigger i forskellige rejsebøger vil der stå shorts under knæene for ikke at støde andre. Du vil på gaderne se folk i små hotpants og bikinitop..
    Jeg går det meste af tiden også i shorts der går lige over knæet – og ved besøg i templer eller andet tager jeg lidt længere på. Når jeg har været ude og bo hos mine nepalske venner i de små landsbyer har jeg også været lidt mere tildækket. Det er meget en personlig holdning.
    God trekking tur.. Det virkelig en fantastisk oplevelse – og NEPAL er fantastisk.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej mette.
    Har selv trekket Anapurna trek i 18 dage,De svar du har modtaget sidder lige i skabet, et godt råd, når du ankommer til katmandu köber du eller lejer det du skal bruge på dit trek,nepal er billige,så alt hvad du skal bruge på dit trek köb det i nepal og ikke i DK,rigtig mange penge at spare,Jeg leje det jeg skulle bruge i pokara,husk jo letter du rejser jo letter kan du komme rundt og minder har du og miste,jeg siger det lige igen og igen hvorfor book et trek når man kan göre det selv, og spare en masse penge,lars

Anonym Anonym

Okay, altså nu er jeg ikke lige selv hotpants og bikini typen, men godt at hører at jeg kan gå i t-shirt og almindelige shorts uden der sker det helt store 😀

Men super fedt der er andre der har været på den tur og i kan hjælpe os “jomfruer”.
    Når du siger Leje Lars, hvad tænker du så man kan leje??
    Altså jeg har en masse ting jeg skal ud og have fat i, som jeg ikke har i forvejen, så som:
    Alu vandflaske, letvægtssovepose (som er rimelig lille når man folder den sammen) trekking bukser, vind og vand afvisende jakke, lommekniv, lommelygte, myggenet og sådan. Umiddelbart ville jeg købe det hele selv, det “lejer” man vel ikke eller hvordan? og vil du/i mene, at man kan købe alt det her derned, og billigere. Jeg har tid i Kathmandu og Pokhara til at købe/leje inden jeg tager i bjergene.

Hvad er jeres erfaringer med Apotekerne dernede, jeg skal have fat i jungle olie, piller til at sterellisere vandet og rehydrerende pulver (som jeg ikke ved hvad er)

Anonym mette-aersoe

ved forresten ikke lige hvorfor jeg stor som gæst når jeg skriver, men tror det er fordi jeg ikke har været logget ind, men det er stadig mig i skriver med, hvis i var i tvivl 😉

Anonym Hovgaard

Nu svare jeg måske lige for Lars, men man kan leje ting som dunjakke, sovepose, vandrestave, osv.
    Du kan godt købe tøj som trekkingbukser, jakke, sovepose, osv dernede.. Der er “mærke” butikker som North Face dernede – jeg kender dog ikke priserne i de butikker. Ellers er det primært kopi ting du vil finde på hylderne.. Som jo også kan være gode nok!
    Lommelygte (køb en pandelygte!), drikkedunk, osv ville jeg vente og købe dernede.. Alt er MEGET billigere end Danmark. Myggenet ville jeg nok ikke medbringe – har været i Nepal 4 mdr og aldrig selv brugt det.. De steder med mange myg var der over sengen.
    Du kan få ALT på deres apoteker – og i supermarkederne kan du også finde dråber og piller til at rense vand. Rehydrerende pulver har jeg ikke hørt om før?
    Hovgaard

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account