This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym VIVALDI

I forbindelse med en længere rundrejse i Indien planlægger vi en måneds ophold med et langt trek (ca. 20dage) i Nepal (højst sandsynligt Everest basecamp) i september eller oktober måned. I den forbindelse vil vi høre om nogen har erfaringer med dette trek i forhold til fodtøj? Er det ok, blot at have vandre-sko, eller er støvler nødvendige?
    Da vi skal rejse længe (flere måneder i varmen), håber vi at kunne slippe for at skulle slæbe trekkingstøvler med rundt?
    Andre erfaringer omkring Nepal og specielt anbefalinger til trek samt trekkingfirmaer er meget velkomment!

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Generelt synes jeg støvler må være at foretrække, da fødderne får klart bedre støtte. Specielt i terræn. Jeg gik Annapurna circuit hvor der fra Thorung La passet er en meget lang nedstigning (1400 højdemeter) til nærmeste by.

Jeg bruger også selv støvler hvis jeg f.eks. trekker i junglen hvor det også kan være varmt.

Mht. anbefalinger, kan jeg helt klart anbefale Annapurna circuit som jeg synes var en stor oplevelse og med mulighed for flere sidetrips på selve turen. Jeg brugte Ultimate Descents til alle de ture jeg var på i Nepal og de er meget pålidelige. Jeg arrangerede turen fra Danmark og var lidt skeptisk da jeg skulle betale penge på forhånd, men der var rigtig fin service og sikkerhed hele vejen igennem.

God tur.

Anonym Magnus

Jeg har trekket i Nepal med sko uden nogen problemer, og det var rart ikke at skulle slæbe rundt på støvler resten af rejsen. Hvis en af jer har en tendens til at vrikke om, er det dog en god ide at bruge støvler.

Anonym bastian

hvis I skal trekke tyve dage til Everest basecamp, anbefaler jeg at I starter i Jiri, og flyver tilbage til Kathmandu fra Lukla… brug støvler.. især hvis I har tænkt jer at krydse Chola Pass…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account