Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
3. marts 2016 kl. 13:41 #3664662Sara Jeppesen
Hej,
Vi er to friske piger der gerne vil trekke i Nepal og/eller Tibet. Derfor har jeg en del spørgsmål:
1) Hvilke ruter kan anbefales? Vi er i god form, så vi kan klare det meste.
2) Hvilket udstyr er et must?
3) Skal man bestille turene hjemmefra, eller tage dem når man kommer derned hos de lokale?Tusind tak for jeres hjælp!
Vh. Sara
4. marts 2016 kl. 11:09 #3664726MikiHej.
Jeg har gået annapurna circuit(2012) og everest circuit(2014). Begge fede treks, mener personligt at annapurna er et flottere og mere naturagtigt (vi så aber bl.a) trek end everest, men annapurna har bare ikke udsigten til verdens højeste bjerg som er ret fantastisk. Så det er måske lidt et spørgsmål om smag og behag?
Jeg bookede min tur igennem et lokalt bureau online og betalte et depositum, det var ihvertfald billigere end noget dansk firma kunne tilbyde, men måske dyrere end hvis man selv finder porter og guide dernede.
Jeg var selv super tilfreds med mit bureau (brugte det samme begge gange), som jeg valgte ved at søge på trustpilot efter gode anmeldelser. Så skal man ikke tænke på andet end at suge oplevelserne til sig, lige fra ankomst til KTM og til afgang igen, hvilket var meget rart spicielt på min første tur, men du/I kan finde ture alle steder i thamel hvis det er, men ved ikke hvor lang tid der går fra i booker til I kommer afsted så.
Et par gode tiltrådte vandrestøvler må være et must (selvom man ser lokale i klip klappere). Man kan få alt i thamel og det er billigere end herhjemme, nogle ting måske i dårligere kvalitet, men det meste rigtig fint til vandreture, vil dog mene at for ens egen skyld skal man have “udtrådte” støvler på, da vabler om morgenen med udsigt til 6-7 timers gang kan være ret træls og mine var heldigvis ikke så slemme.
Køb chokoladebarre i thamel til turen op, alle priser stiger med højden, men heller ikke flere end at I lader jeres porter bære dem og evt blyanter eller noget i kan give børn I møder i de små byer.
Mit bureau har ligesom flere andre en masse/alt udstyr som I enten kan låne eller leje, tror nææsten at de vil kunne klæde jer fuldt på, men så er det brugt og måske ikke et 100% fit og farve osv osv, men det kan I læse meget mere om på deres hjemmesider, som også plejer at have noget kulturrel middag og lidt sightseeing med i deres programmer/ture (det havde mit ihvertfald).
Håber at I får en fed tur, Nepal er et skønt land med super skønne mennesker og skønne omgivelser. -
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.