This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kromann

Hej backpackers!

Jeg skal fra slutningen af februar 2010 og frem til slutningen af juli 2010 rejse i vietnam, cambodia, kina og USA. Jeg har tjekket med vejrforholdene på de tidspunkter, hvor jeg er i de forskellige lande, og der er varmt hele tiden! jeg regner ikke med at skulle vandre i hårdt terræn/jungle i mere end ca. 2-3 ugers tid, og det er muligvis med hele backpacken på op til 25 kg. Resten foregår på stier, grus og asfalt så vidt jeg er orienteret. Nu er jeg så interesseret i at vide, hvad jeg skal medbringe af fodtøj.

Jeg har som det første forhørt mig i 2 outdoor/adventure butikker, og de skal jo også sælge noget, så de snakker mig nærmest bare efter munden. De mente, at jeg skulle have et par trekking sko og et par trekking sandaler (sandaler køber jeg uanset hvad, det er skoene der skal fokuseres på), og at skoene skulle have en stiv sål og relativ hård vrist, men at den så til gengæld ikke er så luftig, og den derfor bliver varm, og man sveder i skoene, hvorfor de anbefaler nogle uldsokker (som jo også er lettere varme? :S) til at bringe sveden væk.
    En anden butik har dog været “ærlig” / støttet mig i min egen tro, at man skal have en let og luftig trekking sko (dem man ser med en form for net over skoen), hvor vristen er lidt blødere, evt. med en GoreTex membran, så den stadig er luftig, men kan holde noget regn ude, og stadig med en stiv sål.

Jeg har en ven, der har været i Indien, Sydafrika og Brasilien sidste år, og han gik kun i trekking sandaler, da han fandt skoen for varm og svedig.
    En anden ven, som var i Mellemamerika, havde købt trekking sko, men endte med kun at bruge normale havaianas klip klapper, og bruge gummi/løbesko hvor terrænnet var værst.

Må jeg høre nogle meninger vedr. fodtøj i varmt vejr i Vietnam, Cambodia, Kina og USA? Hvad mener i man skal tage med?

MVH

Kromann

Anonym Anonym

Hej.
    Jeg har rejst i Vietnam, Cambodia og Thailand i varmt vejr, og jeg havde bare mine løbesko og sandaler med, og det var fint. Køb dig ikke fattig i alverdens dyre sko – det kan ikke betale sig.

Anonym Anonym

Jeg har skrevet ovenstående indlæg og ser til min overraskelse, at der er sat et billede på mit svar – billedet forestiller ikke mig – hvor kommer det fra og hvem er det??????????????????????????????????

Anonym crusader

Jeg tror det kommer meget an på hvor meget og hvilket terræn på skal trekke i. Umiddelbart vil jeg sige at et par gode løbesko vil kunne klare dit behov, men har selv været på treks hvor sko lavet til formålet absolut var et “must”. Eksempelvis syntes jeg man skal gøre sig klart om det er mudret/vådt terræn og om det er kuperet. Du kan evt. checke merrell.com her er alverdens trikking sko og beskrivelser af dem!!!!
    Go tur!

Anonym toia

Hej
    Et par løbesko og et par trekking sandaler, som du føler, er behagelige at have på..jeg har rejst meget, og det er sket, at jeg endte på én eller to regnskovsture når jeg havde havaianas på..så skulle jeg bare gå forsigtigt, for ikke at træde på nogen slange eller gøre mine tæer alt for ømme..

Anonym toia

Hej
    Et par løbesko og et par trekking sandaler, som du føler, er behagelige at have på..jeg har rejst meget, og det er sket, at jeg endte på én eller to regnskovsture når jeg havde havaianas på..så skulle jeg bare gå forsigtigt, for ikke at træde på nogen slange eller gøre mine tæer alt for ømme..

Anonym toia

det er vist nok et standardbillede, de bruger på siden..Charming!

Anonym Dennisbager

Vi har rejst en del og vores erfaring er klart følgende.

Du kan sagtens nøjes med et par gode vandresandaler.
    Vi rejste i 5 måneder i Asien og havde kun et par sandaler og et par strømper pr. person og det var alt rigeligt. Teva lavede dengang nogle suveræne vandresandaler, som fint matcher lette vandrestøvler. De hed Wraptor, men jeg ved ikke om de laver dem mere. Lige nu er vi i Sydamerika og her kan vi ikke få dem, kun en nyere model, som ikke helt er ligeså god til vandring.

Den gamle Wraptor var stiv i sålen (det vigtigste) og man kunne sagtens vandre i junglen med en fuldt oppakket rygsæk i dagevis med dem.

Glem alt om løbesko. De er for bløde i sålen og alt for indelukkede i varmen, samt ikke holder vandet ude…. Nu må man ikke skrive noget negativt her på forumet, så jeg kan ikke skrive min mening om dem, der tager deres løbesko med ;=)

I Asien er det ej heller nødvendigt med vandrestøvler med mindre du vil på krævende vandreture i bjergene, og her kan Tevas sandaler stadig godt være med.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account