Dette emne har 2 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 4 år, 4 måneder siden af .

• Forfatter
     drafter

Min kæreste og jeg planlægger at trekke ind til Mount Everest basecamp, turen skulle ifølge Lonely planet tage 16 dage pga højde tilvænning. Søger nogen som har erfaring fra denne tur, og ved om det kan gøres hurtigere??

LisbethFriis

Hej drafter!
        Everest Basecamp kan ikke forceres og de akklimatiseringsdage, der er indlagt bør respekteres. Ellers er risikoen for højdesyge alt for stor…og I kan sagtens riskikere at opleve den alligevel.
        Man kan godt gå ruten alene, men det vil jeg ikke anbefale. I bør alliere jer med et trekkingbureau (gerne nepalesisk) og betale for en guide og en porter. Så sørger de for de praktiske detaljer for jer (flybilletter til/fra Lukla, diverse trekking tilladelser, overnatninger og fortæring).
        Guiden kender området og kulturen og er med til, at gøre trekket langt mere oplevelsesrigt. Han kender de forskellige te-huse på ruten og sikrer, at I får ordentlige værelser til den rigtige pris. Samtidig er han også jeres sikkerhed i tilfælde af sygdom eller uheld.
        Porteren bærer jeres bagage (bortset fra det I skal bruge i løbet af dagen) og han går i forvejen og booker jeres overnatninger. Han er som regel fremme flere timer for turisterne og guiden. Luften er tynd i de højder og det er en ekstrem lettelse ikke at bære andet end sin egen vægt.
        Siden 2005 har vi (min bror og min familie) brugt den samme guide. Men vi har kendt ham siden 1999, hvor han arbejdede som porter.
        I er velkomne til at kontakte mig, hvis I vil vide mere om ham og han trekking bureau eller hvis I har andre spørgsmål om Nepal.

VH
        Lisbeth

Georgina

Hej!
          Jeg tog selv turen for 2 år siden og jeg vil ligesom Lisbeth også stærkt anbefalde at tage jer god tid, få en guide og at højdesyge er noget der skal tages meget alvorligt! Jeg rejste med Gap Adventures, og det kan jeg kun anbefalde!
          Her er et link til turen: http://www.gadventures.com/trips/everest-adventure/ANEA/2012/
          Personligt ville jeg nok have foretrak at bruge nogle dage mere på at rejse derop, for netop at have tid til at vende sig mere til højderne.
          Men denne tur gør det på omkring 13 dage – så det er nok det korteste man kan gøre det på. Men vær forberedt på hovedpine, konstant forkølelse og generelt at man trækker vejret tungt og det bliver hårdere og hårdere at lave fysisk aktivitet.
          Det er dog en fantastisk rejse som I uden tvivl vil huske resten af jeres liv 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account