This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej, jeg står stadig i det valg om jeg skal være frivillig en måned næste sommer. Men så skænkede jeg pludselig den tanke, da jeg fra hver eneste hjemmeside kan se at de der er frivillig også har en hvis tro på gud, nogen mere eller mindre. For at være helt ærlig tror jeg slet ikke på noget. Er så atheist som man nu kan være, og tror jorden er opstaået af en naturlig vej. Men derfor kan jeg vel godt hjælpe andre i nød, ik´?? Jeg vil jo fuldt og fast støtte børnene, og hjælpe dem med at holde fast i troen. og jeg respektere andres tro. Mere skal der vel ikke til, skal der….? Håber nogen forstår mig, og vil svare.

Anonym Rosa H

Hejsa.
    Ja vi lever faktisk meget frit her hjemme:) I forbindelse med mit studie tog jeg til Thailand i et halvt år. Jeg var på et AIDS HOSPICE hvor de var katolikker. De havde en lille kirke på stedet som de benyttede tre gange dagligt. Jeg er ikke slev katolik og benyttede derfor ikke kirken, hilket de overhovedet ikke sagde noget til. Var der godt et par gange i forbindelse med dåb og det blev der heller ikkesagt noget til. Så jeg havde det meget frit.
    Håber du kommer afsted – religion må ikke stoppe dig – god tur:)

Anonym Kristian

Namaste

Jeg lavede frivilligt arbejde på 2 børnehjem i Nepal, sidste år og jeg blev flere gange spurgt hvilken religion jeg havde. Jeg sagde at, jeg var humanist og så var det overstået og jeg blev ikke spurgt igen, men jeg var alligevel sammen med dem når de tog til templer og sådan noget og det var ikke noget problem.

Anonym Trine

Hejsa,

fed debat ellers. Mange danske organisationer er jo teorestisk set også religiøse, men de har heller ikke til krav at man skal være religiøs for at være frivillig og det synes jeg sætter det lidt i perspektiv.

Jeg har været frivillig i Guatemala og jeg er også ateist. Der oplevede jeg ikke modvilje, men bare overraskelse og frustrering når jeg sagde jeg ikke troede på gud. Det sætter mange spændende diskussioner igang med de lokale, selvom de ofte ikke er meget for at diskutere en religion de ikke kan forklare, men bare er blevet dikteret. Fx var der en der spurgte mig: “Jamen Trine, hvis du ikke tror på Gud, hvor tror du så mennesket stammer fra……Aberne???????” og så grinede de allesammen som om det var det vildt synd for mig at jeg troede på det…

Så jeg ville tage afsted med åbent sind og forsøge at få noget ud af forskellen. Måske kan man ændre noget af den indflydelse kirken har!

Mvh Trine

http://www.mohnton.dk

Anonym Trine

Hejsa,

fed debat ellers. Mange danske organisationer er jo teorestisk set også religiøse, men de har heller ikke til krav at man skal være religiøs for at være frivillig og det synes jeg sætter det lidt i perspektiv.

Jeg har været frivillig i Guatemala og jeg er også ateist. Der oplevede jeg ikke modvilje, men bare overraskelse og frustrering når jeg sagde jeg ikke troede på gud. Det sætter mange spændende diskussioner igang med de lokale, selvom de ofte ikke er meget for at diskutere en religion de ikke kan forklare, men bare er blevet dikteret. Fx var der en der spurgte mig: “Jamen Trine, hvis du ikke tror på Gud, hvor tror du så mennesket stammer fra……Aberne???????” og så grinede de allesammen som om det var det vildt synd for mig at jeg troede på det…

Så jeg ville tage afsted med åbent sind og forsøge at få noget ud af forskellen. Måske kan man ændre noget af den indflydelse kirken har!

Mvh Trine

http://www.mohnton.dk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account