This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Jeg mener ikke at der er andet lokale guider uden udstyr (til madlavning etc.) i Cabanaconde, men tilgengæld er der et sted i kan leje det. Det kan selvfølgelig være det har ændret sig, men det bør i naturligvis undersøge. Når det er sagt kan det for de eventyrlystne sagtens lade sig gøre at vandre ned gennem Colca Canyon og tilbage uden en guide. I min optik skal i som minimum bruge to dage.. det er simpelthen for lidt tid, hvis i vil nå ned i dalen og tilbage igen. Cruz del Condor viewpointet må i næsten heller ikke gå glip af, både på grund af det utrolige landskab og naturligvis condorerne. Hvis I har brug for en guide er det måske nemmere at booke det hele i Arequipa? Jeg mindes ikke at have givet meget mere end 100-150 soles for to-tre dage alt inklusive.

Når nu i skal til Arequipa er det måske også værd at overveje at gøre et stop Huacachina. Det er en lille landsby nogle kilometer fra Ica (der er ingen offentlig transport dertil) opført omkring en sø og omringet af ørken. Det får landsbyen til, på charmerende vis, at ligne en lille oase. Du kan leje areneros, der vidst er hvad der svarer til en oversized og ombygget VW beach buggy, samt sandboards og have nogle fantastisk underholdene dage i ørkenen.. Det var i hvert fald et highlight for mit ophold i Peru fordi det var så anderledes. Det ligger selvfølgelig kun decideret på vejen såfremt i tager en bus fra Lima til Arequipa.

Kender intet til Pie-Peru, men et råd er at undersøge hvornår og hvorfra i ankommer til selve Machu Picchu på den sidste dag. Jeg bookede selv en tur via den originale inca trail og udover det fantastisk smukke trek var fordelen bestemt, at vi ankom som de første til solporten og da vi gik ned derfra mod Machu Picchu var der absolut ingen andre dernede. Det gjorde oplevelsen virkelig autentisk – i modsætning til halvanden time senere, hvor mange turister på dagsture fra Cuzco myldrede til..

Jeg var desværre ikke i junglen på Peru siden og kan ikke sige noget om det, men find Perry herinde. Han plejer at skrive nogle rigtig gode indlæg om netop det.

Anonym moroda

Hej

Min mand og jeg har besluttet os for en rejse til Peru.
    Vi har desværre kun omkring 3 uger til rejsen..

Det vi gerne vil se er følgende:
    – Colca Canyon (ikke bare en hurtig endagstur fra Arequipa)
    – Lake titicaca
    – Cuzco og Machu Picchu
    – Regnskoven

Vi forestiller os at flyve fra Lima til Arequipa og så rejse derfra med bus til Cabanaconde hvor vi kan vandre i Colca canyon-området en dag eller to.
    Herfra vil vi gerne videre med bus til Puno. Og fra Puno med bus/tog til Cuzco.
    Fra Cuzco havde vi forestillet os denne tur til Machu Picchu:http://www.pie-peru.com/en/details/new-inka-jungle-trail-biking-to-machu-picchu.html
    Og fra Cuzco også en tur i regnskoven på 3-5 dage.
    Fra Cuzcu flyver vi tilbage til Lima.

Kan det lade sig gøre på 3 uger?
    Hvordan med højderne – er det den “rigtige vej” vi rejser?
    Er der nogen der har prøvet overnstående rejse til Machu Picchu?
    Anbefalinger til regnskovstur?
    Budget?

Al hjælp modtages med kyshånd;0)

Venlig hilsen Rikke

Anonym Thomas

Vi fløj til Puerto Maldonado, som er ca. 45 minutter fra Cuzco. Derfra tog vi ud til Lake Sandoval, hvor vi boede i 2 dage. Ved Sandoval er der et fuldstændig unikt dyreliv, fordi søen er helt isoleret.

Anonym moroda

Tak for jeres svar – skønt med sådan en side hvor man kan få hjælp med planlægning af sin rejse;0)
    Vil helt sikkert undersøge det med Colca Canyon og turen til Machu Picchu nærmere…
    Og Lake Sandoval lyder da skøn!

Igen – tak for jeres svar…

Rikke

Anonym Frederikke

Hej Rikke.

Bamba-experience er et bureau der har buspas i peru og resten af sydamerika. Bus passet gælder i et år, og man bestemmer selv hvornår man vil tage bussen videre til næste stop.

Der er stop på alle se steder i vil se, og der er også nogle ture inkluderen. Kig endelig på det 🙂

http://www.bambaexperience.com/bus-travel-peru-bolivia.php

Hilsen frederikke

Anonym Anonym

Hej!

Vil du gerne at læse spansk før du rejser? Jeg er en spansklærer.
    Jeg underviser også i SKYPE.

Pris per time. 130 kr.
    Pris per time i Skype 100 kr.

Hvis du er interesserede send mig en mail : laumarti80@yahoo.es

mvh
    LAura

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account