This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bbbanders

Hej alle!

Vi er 2 venner der gerne vil back packe i Indien i 2-3 måneder.
    Jeg er ude efter en mindre brugsanvisning/guide til hva der skal ses.
    Vi har forud planlagt Mombai, Være i GOA i 2-3 uger og se en masse, og se taj mahal.
    Hva skal vi se ind imellem disse super attraktioner?

Vi er rimelig nye på området, så kom venligst også med gode råd. Overnatnings muligheder, priser osv.

På forhånd tak gutter.

Anonym Henrik

Mumbai er en dyr by at overnatte i, i forhold til resten af Indien, Bentley’s Hotel i bydelen Colaba kan anbefales. Det er også i denne bydel Gateway of India ligger. Det store hotel der blev udsat for terrer for et par år siden ligger også her. Hvis I vil besøge Elephant Island på en dagstur, sejler mini færgen ved siden af Gateway of India. Brug max tre-fire dage i Mumbai.
    Brug en masse tid i delstaten Rajasthan. Besøg evt følgende byer, Udaipur, rigtig hyggelig by, kort herfra ligger et imponerende fort, Kumbhalgarh fort, et must see! Videre ud til ørkenbyen Jaisalmer, sørg for at bo i Jaisalmer fort, kæmpe fort som hele byen er bygget op omkring, masser af overnatnings muligheder inde i fortet! Book her en tur i ørkenen på kamel, min en 2-dags tur hvor i sover under åben himmel! Fantastisk oplevelse! Den blå by Jodhpur er et besøg værd, byen Pushkar kan anbefales, evt videre til Jaipur, herfra kan i tage toget til Agra hvor Taj Mahal ligger, eller i kan besøge Delhi undervejs. Afstanden på disse tre byer er ikke voldsom, og klares nemt med tog.
    Brug tog og bus som transport, standarden på disse er ofte elendig, og alt tager lang tid i forhold til herhjemme. Tog kører ofte ikke hurtigere end ca 60 km/t. Spørg undervejs hvor i overnatter, hvad der er nemmest, bus eller tog, da kvaliteten af vejene ofte afgør hvad der er hurtigs af tog og bus.
    Tag gerne tog når i skal over store afstande om natten, køb billet til 2. class sleeper, det er møg billigt og man ligger ganske godt..
    Håber det kan bruges..

Anonym Henrik

En ting mere, hvis i først er i Agra, så tag nat toget til Varanasi, Ganges floden. Sørg for at bo nede ved floden, masser af guest houses! Se ligafbrænding, ta en sejltur ud på floden kl senest 06:00. Der sker en masse ved floden især tidligt om morgenen..

Anonym Lasse

Læs http://goindia.about.com/od/annoyancesinconveniences/tp/Most-Common-Scams-in-India.htm

Og husk at de scams ikke er noget, som 1 ud af 10 kommer til at opleve, og som man derfor bare kan slå hen og ignorere.

Nej, det er noget, som enhver turist bliver forsøgt udsat for 10 gange om dagen (no kidding!).

Anonym Claus

Hej med jer.

Efter Mombai skulle i tag nordøst på der ligger der noget der hedder ajenta caves ( super flot, i kan læse om det i Biblen (lonely planet))

Nord herfra ligger der en lille by som hedder mandu, der er kun en lille smule at se, men der er stille og roligt, super efter Mombai hektiske by liv.

Når i kommer til Varanasi, SÅ LAD FOR ALT VÆRE MED AT SPISE NOGET NEDE VED FLODEN, DA DETTE KAN GIVE ROSKILDESYGE.

Tag med tog fra Varanasi til Goa ca 52 timer i tog.

Goa super sted, techno stande er mod nord, fest alle aftner, des do længer mod i tager des do mere roligt bliver det.

Folk i byer eller steder der er turistet:

folk mod nord er mere aggressive end folk med syd.

hvis der er noget i ikke vil, skal i være bestemte, da de ikke forstår vendlighed, jeg mener ikke man skal være et svin, men bestemt, da de ikke skyer nogle midler for at få jer til at gøre det DE gerne vil havde jer til.

Folk andre steder:

De er utrolige venlige, så vær venlig over for dem.

hvis der er nogle der spøger, så sig i er gift, da det vil spare jer en del til.

spis kun steder hvor der allerede er folk der spiser.(minsker muligheden for roskildesyge)

sov altid på jers sovepose, da der er bedbugs 90% af alle stede i indien, og de KLØR.

Malaria :

mod nord er det ikke det store problem, og slet ikke i vintermånederne, så jeg vil sige lad være med at tag det, spare også jeres lever.

Er det sommer og i er nord på, så er det sikkerest at tag skiddet.

mod syd og det er sommer, så vil jeg anbefale at tag det.
    skulle det være vinter, så ville jeg tag det.

God tur.

Jeg var i india i 3 måneder.

Anonym en_anden_kage

jeg var i indien i 3 månder og var i ca 20 byer. best travel of my life! goa har strand og fest, men var ikke på min personlige top 10 over steder i indien, men jeg er heller ikke nogen festabe. men goa er helt sikkert en blød start, ikke de store kulturchok. (jeg håber ikke i skal afsted lige nu, det er jo regnsæson i goa.)
    HUSK at dække jer selv til, der er en del sexikane mod hvide kvinder. find jer ikke i noget!
    og GIV ALDRIG TIGGERBØRN PENGE, det er SÅ vigtigt, det er det værste man kan gøre!! tiggere kan tjene flere penge end folk der arbejder 12 timer om dagen, så hvorfor skulle de arbejde? det var virkelig svært for mig at sige nej, men det er frygtligt at opmuntre børn til at tigge. “almindelige”børn (altså børn der, går i skole og ikke tigger “profesionelt”) kan finde på at spørge, men giv ikke lejetøj, blyanter eller andet. Gør dem ikke til tiggere ved at give noget!Agra, hvor taj mahal er, er ikke en særlig fed by, så skynd jer videre. gode steder: ørkenstaten rajastan syntes jeg var fed, pushkar og udaipur især. nordindien er, ifølge mig, helt fantastisk! dharamsala og rishikesh var højdepunkter for mig! i dharamsala kan man se himalayabjergene, og der er rødtklædte munke over det hele. rishikesh har to store hængebroer over ganges, på hvilken der sidder aber og tigger peanuts, og der er fyldt med hashrygende shiva-tilbedere i orange klæder, og masser små strande langs gangesfloden, man kan sidde for sig selv på. ha det godt, I får en super fed tur! I vil blvie snydt et par gange, det gjorde jeg i hvert fald!! -når folk spørger “first time india?” er det en god ide at sige nej, så i ikke virke som alt for nemme ofre.

Anonym Trine

Til jer to som var i Indien i 3 måneder. Hvor meget kom i hver af med? bare sådan cirka?

Anonym ida

jeg brugte 100 kr om dagen, det syntes jeg selv var vildt meget! det var med mad, hotel, shopping, transport(togbilleter på lange strækninger) og kamelsafari og altmuligt. er man presset på budget kan man gøre det for under halvdelen. og har man mange flere penge end mig kan man bruge mange flere, det kommer an på hvor luksusorienteret man er. jeg sov nogle ret crappy steder en gang i mellem for at spare og brugte til gengæld rigtig meget på at spise og drikke.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account