This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym M&T

Lige nu kommer det lidt an på hvornår i havde tænkt jer. Da der jo snart er OL i Beijing (8-24/8-08) er prisen oppe i x5-10. hvilket vil sige at det ca koster det samme som i DK. ja ellers er det jo en 5-10´ne del så billigt. tager selv der til for at se OL og rejse ned gennen bagefter til Vietnam, thailand og andre lande i det område, og er blevt vaccineret for: japansk hjernehenne betændelse, gul feber, tufus, hepatitis a-b (twinrex) og det har kostet ca 1500. men skal så også have rabies, tuberkulose senere, men det kommer jo an på hvilken områder man vælger at rejse i. Det er meget individuelt, men kontakt lægen. man kan tidligst søge visum 3 mrd før, og man skal nok regne med at det kan tage 1 mdr for at få det lavet.

hilsen M&T

Anonym Helene

Jeg skal til Kina i maj måned, og vi er blevet vaccineret for hep. a og b (twinrix) og stivkrampe – de eneste statens seruminstitut anbefaler, hvis man rejser nord for shanghai.
    Det tog en lille uge at få lavet mit 6-måneders visum til kina.

Anonym Rasmus

Jeg var der for 2 år siden. Gik meget stærkt med visum (lille uge).. mht vacciner rejste jeg i hele Asien på hep A+B og jap. hjernehinde og Tyfus..
    Lommepenge er meget forskelligt.. Rejste mest inde i landet og sydpå og brugte ca 150-200 pr dag alt incl med en del byture osv.. i Beijing var det væsentligt mere, da der er så mega meget man skal se.. Skal afsted i 2 mdr til sommer og regner ca med 200/dag

Anonym Anonym

Da min kæreste og jeg skal en tur til Kina i ca 1½ måned, ville vi høre hvad man ca kan forvente at bruge på lommepenge mens man er afsted?
    Hvad skal man desuden vaccineres for og hvad koster det?
    Hvad er jeres bedste oplevelser i Kina?
    Hvor lang tid i forvejen skal man søge visum?

Håber der er nogen der har nogle go’e oplysninger

Anonym stepher

Hejsa. Lommepenge… det kommer an på hvor i Kina I skal hen. Jeg har været i Beijing og Xian. I Beijing er priser for tiden stigende pga. OL, men alt er stadig billigt sammenlignet med Europa. Du kan sagens få et godt måltid mad til 20 kr. Street food koster 1-2 kr hvis man tør kaste sig ud i sådan noget, der bliver severet på gaden.
    Vacination: Jeg fik Hep. A og stivkrampe. Hvis man bliver i storbyen og ikke har fysisk kontakt (sex) med de lokale, er dette nok.
    Erfaringer: Kina har en meget anerledes kultur end den vestlige verden. Det er et sødt men meget uvidende folk.
    Visum skal bestilles ca. 2 uger før afrejse…
    god tur:)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account