This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Vi er to piger, der næste år skal på en længere rejse, hvoraf de 6 måneder skal foregå i Afrika.
    Kan du anbefale en turarrangør i Namibia? Vi har hørt at det skulle være en smule besværligt at rejse rundt på egen hånd.
    På forhånd tak
    Lone & Sanne

Anonym Backpackers Online

God tur sir jeg bare!

Namibia er et fedt land. Det kan godt lade sig gore at rejse paa egen haand i Namibia. Lej en bil, kob et kort, tag et godt telt med hjemmefra og camp den igennem hele Namibia. Selv vandet i vandhanen paa diverse camp-sites er drikkebart.

Hvis i ikke lige er til det helt selvst;ndige med at opsoge det hele selv og leje bil er der mange arrangorer af det de kalder en “overland truck”.

Jeg var paa en overland fra Cape Town i Sydafrika, op nordpaa gennem Namibia, ind i Botswana og Zimbabwe og ned til Joburg. 24 dage med 15 andre backpackere fra hele verden. En social tur sp;kket med oplevelser.

Om i tager en tur eller lejer bil eller hvad nu? Saa kan jeg anbefale Fish River Canyon i det sydlige. Det er fish river der i lobet af mange aar har skabt en canyon i det knastorre landskab. Et sted som orknen ved SossusVlei og DeadVlei, hvor der staar knastorre ca. 1000 aar gamle tr;er tilbage og som bliver tild;kket af sanddunes om faa aar. I bor se den store s;lkoloni ved Cape Cross nord for Swakopmund – skronen siger op mod 150.000 s;ler paa samme sted. (jeg saa tre sjakaler tage en s;lunge for at flaa den fra hinanden, den haarde natur udspiller sig tit i Afrika) Etosha National park er en af de bedste “game parks” i den sydlige del af Afrika. (tro mig – jeg har v;ret i mange!!) Det er nogle af de hojdepunkter jeg havde i Namibia.

Ovrige anbefalelsesv;rdige ting er en orkenlandsby, hvor alle er fraflyttet, jeg ved ikke helt hvor den ligger, men det skulle v;re specielt at v;re i en slags spogelseslandsby. Oppe nordpaa er det er negerstamme, som jeg ikke lige husker navnet paa – tag derop!

V;lger i en overland, saa lav ikke samme fejl som mig. Jeg bookede gennem Killroy, det er jo i sig selv godt nok. Da jeg kom til Afrika og fandt ud af ovrige muligheder og priser, det viste sig at jeg kunne faa en 24 dages tur hos et andet selskab end det Killroy anbefalede “The Drifters” til cirka halv pris af hvad jeg gav.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account