This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej alle

Efter min ferie er jeg blevet mere obs på turisters dårlige opførsel, og har skrevet en artikel om emnet (Se artikel sektion).

Min harme går på at mange turister ikke respekterer de steder de besøger og smider flasker, slikpapir og lignende rundt omkring.

Hvad er jeres mening?
    Kan det stoppes?
    Hvordan stoppe det?
    Hvad kan du og jeg gøre for at stoppe svineriet?

Venlig hilsen

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym Peter Vejrum Terp

Jeg er helt enig med Kenneth i problemet med at Turister sviner.
    Der oplevede jeg at jeg var ude at snorkle, hvor jeg pludselig kommer ind i en masse affald fra skibene. Det vil sige det heldigvis kun var poser og plastik dunke.
    Mig og min kæreste tog initiativet og samlede det plastik sammen som vi kunne have i hænderne og smed det i skralderen da vi kom op på land.

Det ville være rart hvis alle ville tænke mere over det.

Peter Terp
    Backpacker Planet

Anonym Jeff

Mennesker sviner.

Det er ikke kun turister der sviner. Jeg har siden min første interrail for snart 20 år siden ment det var et kulturelt problem. Jeg kom faktisk hjem med den opfattelse at renligheden stoppede syd for alperne. Hvilket jeg selvfølgelig senere har måtte tage op til revision.

Min første oplevelse af den art var da jeg i toget fra München til Athen oplevede en mærkelig holdningsforskel fra nord- til sydeuropa. Jeg delte kupe med nogle jugoslavere som konsekvent tog det affald vi andre smed i papirkurven og smed det ud af vinduet.

Langs med hele jernbanen kunne vi se at det var helt almindeligt. Selv rengøringspersonalet gjorde det samme.
    Bare ud af vinduet med affaldet.

Dengang synes jeg også Danmark var renere. Men nu flyder gaderne også med pizzabakker og øldåser her i landet.

Jeg har rejst en del efterhånden og selv eksotiske strande som på Bali og f.eks. Venezuela flyder med affald. Ja og sådan bliver det desværre ved med at blive svinet til på alverdens turistmål. Det eneste sted hvor jeg har oplevet renlighed er i Singapore, men de har også fundet ud af at straffe folk for svineriet. Det er nok det der skal til. Her bliver vej- og skovsvin sat til at gøre rent.

Det er et globalt problem med affald. Men sandelig også lokalt. Men selvføglelig må vi som turister også gøre vores sti ren efter os.

Anonym Jensen

Røv!! helt ærligt! det er for dårligt!!!

Anonym none

Jeg synes vi turister skal tænke på os selv, som gæster i et andet land/hjem ligesom når vi besøger nogen i deres private hjem så smider vi ikke med affaldet.
    Mvh. Jesper

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account