This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stephan H

Hej fokens.

Nogen der har været på turtle island der kan fortælle mig en ca. pris for sådan en tur?? og evt. kan anbefale et sted at bestille det igennem??
    Er det ellers pengene værd – har hørt en masse forskelligt om oplevelser med stedet, både rigtig godt og skidt.

Håber nogen kan hjælpe.
    Stephan

Anonym MissAdventure

Jeg synes ikke, det var pengene værd….
    Vi bestilte gennem Sandakan Backpackers… det var den billigste arrangør, vi kunne finde… vi bestilte faktisk de fleste aktiviteter på Borneo gennem dem… både Turtle Island, Sepilok, Kinabatangan River, Mount Kinabalu og nogle overnatninger…
    Turtle Island var skuffende sammenlignet med alle de andre ting, vi lavede…
    Set i bakspejlet havde vi i hvert fald valgt det fra, hvis vi havde vidst, hvordan det var… der er så mange andre fede oplevelser på Borneo, som jeg hellere ville prioritere at bruge pengene på….

MVH MissAdventure

Anonym Claus

“Hos Uncle Tan er man i en ret stor gruppe…og man sover udendørs (i en form for “bure”) blandt edderkopper og rotter, mus m.m. På Mabul snakkede vi med et dansk par, og de havde fået gnavet deres rygsække i stykker af rotter, under deres Kinabatangan-river-overnatning med Uncle Tan… de ville ikke benytte det selskab igen.”

Jeg har selv været afsted med Uncle Tan, man sover i små huse og ikke bure. Hvor fanden har du det fra, Missadventure? Det fungerer ok, der er en madras og myggenet og mere har man heller ikke brug for.

Rotter så jeg nu ingen af, men hvis man har opfattelse af, at Borneo er fuldstændigt rottefrit, så er man muligvis havnet det forkerte sted.

Vi var ca 10-12 personer i min gruppe, det var ok. Borneo er jo et af de mest overendte turiststeder, som reelt kun har et ganske lille del af Borneo til lidt sightseeing. Store dele af øen er omlagt til palmeolieindustrien.

mvh
    Claus

Anonym Daizz

Var også hos uncle tan sidste år, og vi sov hverken i bure, eller så mus eller rotter. Vi synes det var en hel kanon oplevelse til de penge, og ville helt klart gøre det igen. Det er primitive forhold, men det er med til at gøre oplevelsen større. Jeg vil helt klart anbefale uncle tan.

Anonym Daizz

Glemte lige at skrive at vi var 8, da vi var der inkl. os selv.

Anonym Stephan H

Tak MissAdventure – det er squ et svært valg, for som udgangspunkt lyder det jo spændende og vil gerne se havskildpadder.
    Hvilke oplevelser ville du istedet forelå? Vi skal ihvertfald til Mount Kinabalu, Kinabatangan river, mulu grotterne og perhentian islands.
    Er der egentlig nogle fede små øer du kan anbefale at tage til? bare en enkelt dag eller 2. Med flot vand og hvide strande, helts ikke alt for turistet.

Anonym MissAdventure

Hvis du gerne vil se havskildpadder, så tag ud at snorkle (eller dykke) med Mabul og Sipadan.
    Jeg har dykket Mabul/Sipadan to år i træk….og det var fantastisk… skal helt sikkert tilbage.

Jeg var også vild med Perhentians (nord-øst-Malaysia)

Små fede øer uden mange turister…. jeg vil anbefale Libaran Island… lige ø, hvor der næsten ingen turister er… tror, der var 4-5 turister på øen ud over os den dag… vi overnattede der desværre ikke, men mener, der var 3-4 overnatningshytter (ikke mere)…. ellers er det bare de lokale, der lever livet i den lille bitte landsby…. og de var meget imødekommende… virkelig et dejligt sted…. du må kunne google dig til lidt flere oplysninger.

Turtle Island er da også en flot lille ø…med hvide strande… og RIGTIGT mange turister…. jeg synes, at hele setup’et med skildpadderne virkede som at være en tur i Tivoli…. hvor man mest af alt er træt af at stå i kø så længe..endelig bliver det ens tur…og så varer “forlystelsen nærmest brøkdelen af et minut”…

Libaran Island ligger forresten meget tæt på turtle island… men alligevel er det nærmest “to vidt forskellige verdener”…

Der skulle også ligge nogle øer ud for Kota Kinabalu, hvor man kan tage dagsture eller ture med overnatninger til… men vi havde desværre ikke tiden til det…

Anonym Stephan H

Ok mange tak for de uddybende svar.
    Kan være vi skal genoverveje turtle islands så. Har aldrig selv dykket før, kan man også snorkle derude eller er det ikke nok?? Koster det ellers meget at få certifikat og hvor lang tid skal man beregne til det hvis det er.

Vil helt sikkert tjekke de øer ud – efter en tur på mount kinabalu, kunne det nok være skønt med en en dag eller 2 på en skøn ø. Så dem udenfor KK kunne bestemt være en mulighed.

Har du egentlig rejst med uncle tan og i så fald kan det anbefales?? Lyder ret godt syns jeg.

Anonym MissAdventure

I kan sagtens snorkle og få nogle fede oplevelser… Et Open Water certifikat tager 3-4 dage..der er rimeligt intensive…. hvis I skal til Mabul, kan jeg bestemt anbefale Uncle Chang… der var jeg virkelig glad for at være…. I kan finde priser både på transport, overnatninger, snorkleture og dykkerkurser på deres hjemmeside eller facebookside… Sipadan skal bookes i forvejen 2-5 uger (afhængigt af sæson), da der kun er 120 adgangstilladelser på dag..

Vi valgte Uncle Tan fra og tog i stedet Sukau Homestay..booket gennem Sandakan Backapackers….Uncle Tan er den absolut billigste løsning… men vi gav ikke ret meget mere hos Sukau Homestay…..
    Hos Uncle Tan er man i en ret stor gruppe…og man sover udendørs (i en form for “bure”) blandt edderkopper og rotter, mus m.m. På Mabul snakkede vi med et dansk par, og de havde fået gnavet deres rygsække i stykker af rotter, under deres Kinabatangan-river-overnatning med Uncle Tan… de ville ikke benytte det selskab igen.
    Hos Sukau Homestay bor man hos Maria og hendes familie… de bor i et lille skur ved floden og ved siden af er der et “hus på pæle” (2 små værelser og et “køkken” med spiseplads, samt et lidt primitivt toilet og en bruser med koldt vand… der kan altså max. bo 4-5 ad gangen… og derfor bliver oplevelserne meget større og mere intime… man sejler ud på floden og er kun 4-5 gæster + Maria og hendes bror i båden… vi mødte mange andre både, der var fulde med folk (10-15 eller mere pr. båd)… jeg vil til enver tid selv foretrække den lille gruppe… og vi blev behandlet som en del af familien….
    Men det er jo forskelligt, hvad man er til… så det her er bare mine egne holdninger og erfaringer…
    I dag skal en af mine kollegaer til Borneo med hendes familie..og i næste uge skal en af mine gode venner… de har begge booket åde Sukau Homestay og Uncle Chang efter at have set mine billeder og hørt mine fortællinger… så ja…det er i høj grad steder, jeg vil anbefale… men det kommer an på, hvem man er som person, og hvad man selv vægter… held og lykke med at finde de rette valg for jer .-)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account