This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kasper1989

Hej

Jeg skal til Afrika, hvor der er stor chance for malariamyg og jeg har fået et myggenet dog u imprægneret. Kan man selv imprægnere myggenettet? eller gøre et eller andet? 🙂

Jeg har købt noget der hedder Repal 55 som er med 55% DEET til mig selv, men kunne jeg eventuelt bruge dette til myggenettet og nogle som har en ide om, hvor lang tid det ville holde på nettet?

Mvh

Anonym Lisbeth

Det, du bruger til dig selv, kan du ikke imprægnere myggenet med. Men du kan self spraye med det og det vil da have en vis effekt. Det man normalt imprægnerer med hedder Deltamethrin eller Permethrin; Jysk Rejsebureau har forhandlet det, men om de stadig gør, ved jeg ikke.

Anonym Kasper1989

Men jeg tænker bare at det jeg bruger på mig selv burde have samme effekt på nettet?

De to produkter du nævner kan vidst ikke købes i Danmark mere desværre.

Anonym Lisbeth

En imprægnering holder i 6-12 måneder og det du sprayer dig med/smører dig ind i, er effektivt i ca. 4 timer.

Du vil skulle behandle dit net hver aften og alligevel ikke have en effektiv løsning. Så er det nok billigere, at købe et nyt – imprægneret – net og få forhøjet sikkerheden.

Statistikkerne viser, at brug af imprægnerede myggenet øger sikkerheden med 50%…kun slået af forebyggende brug af Malaria medicin.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account