This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej allesammen,
    Jeg planlægger en rejse i Indien i juli-august og har brug for hjælp!!
    Jeg har styr på den første del af rejsen: Delhi-Jaisalmer-Jodhpur-Udaipur-Pushkar-Jaipur-Bharatpur-Agra-Varanasi-Calcutta.
    Fra Calcutta regner jeg med at flyve til Goas hvide strande (via Bombay – flybillet på ca. 1000 kr.).
    Her slutter min spor, og mit spørgsmål er derfor, om der er nogen, der har erfaringer med at tage tog fra Goa til Delhi?
    Hvor lang tid tager det og er det en transportform, der kan anbefales i Indien?
    Er det i øvrigt muligt at finde togplaner på nettet?
    Selv om der er besværligt at skulle rejse tilbage til Delhi, sparer man trods alt rimelig mange penge ved at købe en t/r billet sammenlignet med at rejse hjem fra Goa (ca. 4000 kr. forskel).
    Omvendt vil jeg hellere flyve hjem fra Goa, hvis nogle vil fraråde mig togturen, som jeg formentlig kommer til at tage alene (k, 23 år)?
    Andre gode forslag eller tips&tricks til Indiensrejsen modtages også gerne!
    Tak for hjælpen =)

Anonym solskinsglad

Ja, man kan finde rejseplaner på nettet. Jeg kan ikke huske adressen, men jeg brugte en online rejseplan, da jeg rejste i Indien.

Jeg rejste i august 2005 (også k, 23) fra Mumbai til Delhi med tog. Jeg havde en af de billigste liggepladser, og det var bare super hyggeligt. Det par, der havde sengene ved siden af mig, kunne ikke ret meget engelsk, men de var vilde efter at lære mere og kommunikere på engelsk, så jeg deltog i deres måltider, og vi snakkede rigtig hyggeligt (alt kan klares med en parlør, en notesblok til “tegn og gæt” og fagter). Det var en lang tur, og man skal kunne sove i toget for at det er udholdeligt.

Jeg tog tre lange togture i Indien, og hver gang faldt jeg i snak med nogle indere. Og det er vel netop én af grundene til overhovedet at rejse til Indien (altså at tale med befolkningen).

Medbring et par postkort fra Danmark, et kort over verden/Europa og en god tyk bog, så er der ingen problemer i at tage den tur.

Anonym globetrotter

Hej solskinsglad =)
    Tak for dit svar – det var den type positive oplevelser jeg håbede på at høre om.

Anonym Sarah

Hej globetrotter.
    Jeg planlægger selv at tage til Indien i Juli/August. Er lige kommet hjem derfra for en uge siden. Var en hyggeferie med mine forældre i 11 dage, men blev simpelthen forelsket i landet, så nu kan jeg bare ikke vente på at komme derned igen.
    Jeg vil rgitig gerne rejse rundt i et halvt til et helt år, sådan lidt hvor vejene fører mig.

Jeg er forresten en kvinde på 20 år!
    Ville du være interesseret i at udveksle emails og skrive ldit sammen? Kunne være vi kunne inspirere hinanden?!

Min mail er smilende_sarah@hotmail.com

Hilsen Sarah

Anonym Anonym

Hejj… Ej hvor fedt jeg faldt over jeres indlæg. Jeg skal selv afsted til Indien her fra 15. juni til 30. august, da mit studie starter i september. Jeg er super spændt! Har forskellige idéer til min tur.. Bl.a. trekking i Ladakh (nordligeste Indien/Himalaya) hvor det er totalt skyfrit og med gode udsigtsmuligheder i juni/juli. Og så vil jeg gerne gennem Agra, følge Ganges til Varanassi og med det såkaldte toy train gennem Darjeelings smukke teplantager. I det hele taget skal og må jeg bare møde kulturen/naturen hvor det er mig muligt og anbefalet med den tid jeg har. Hvis du/I vil kunne vi udveksle planer og evt ogs mødes eller følges til Indien, så vi har et form for sikkerhedsnet/sikkert udgangspunkt. Selvom jeg har planlagt at det skal være en solotur, kunne det da alligevel være super fedt med lidt selskab undervejs. Jeg er meget rejsevant, eventyrlysten, spontan og åben…. Send mig en mail, hvis udveksling og/eller følgeskab kunne ha interesse 🙂 Jeg har kun givet 3800 for min returbillet (Kastrup-Delhi) 15. juni til 30. aug. Mvh Bine, 22, Århus

Anonym Anonym

Hejj… Ej hvor fedt jeg faldt over jeres indlæg. Jeg skal selv afsted til Indien her fra 15. juni til 30. august, da mit studie starter i september. Jeg er super spændt! Har forskellige idéer til min tur.. Bl.a. trekking i Ladakh (nordligeste Indien/Himalaya) hvor det er totalt skyfrit og med gode udsigtsmuligheder i juni/juli. Og så vil jeg gerne gennem Agra, følge Ganges til Varanassi og med det såkaldte toy train gennem Darjeelings smukke teplantager. I det hele taget skal og må jeg bare møde kulturen/naturen hvor det er mig muligt og anbefalet med den tid jeg har. Hvis du/I vil kunne vi udveksle planer og evt ogs mødes eller følges til Indien, så vi har et form for sikkerhedsnet/sikkert udgangspunkt. Selvom jeg har planlagt at det skal være en solotur, kunne det da alligevel være super fedt med lidt selskab undervejs. Jeg er meget rejsevant, eventyrlysten, spontan og åben…. Send mig en mail, hvis udveksling og/eller følgeskab kunne ha interesse 🙂 Jeg har kun givet 3800 for min returbillet (Kastrup-Delhi) 15. juni til 30. aug. Mvh Bine, 22, Århus Binethomsen@hotmail.com

Anonym Anonym

Hej Globetrotter

Jeg har boet i Indien og kan varmt anbefale dig at rejse med tog, også selvom du er alene og ung kvinde. Det er den bedste måde at opleve den indiske kultur og befolning på. Indierne er meget venlige og imødekommende, hvilket vil indebære at de er meget interesserede i dig og hvor du kommer fra. Turen fra Mumbai til Delhi mener jeg tager 1-2 dage, så jeg vil også anbefale dig en god bog og i-pod (musik). Hvis du har andre spørgsmål er du meget vilkommen til at skrive til min mail. Boede det meste af min tid i sydindien og kan anbefale mange fede steder hvis du skulle få lyst til at rejse længere ned end Goa 🙂
    Hilsen Vibeke, 23. vibeke_becker@hotmail.com

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account