This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rikkembn

Hej 🙂
    Jeg skal til marts rejse rundt i Sydamerika med tre af mine veninder. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om, hvilket udstyr jeg skal anskaffe mig, og om det overhovedet er nødvendigt. Vi skal være af sted i omkring 3 ½ måned, og vores tur kommer hovedsagligt til at bestå af udendørsoplevelser f.eks. inka trekking. Jeg har aldrig været på backpacker rejse før, så min viden omkring dette er selvsagt ret begrænset. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken størrelse rygsæk jeg skal anskaffe mig, og om I har nogle tips til nogle gode hjemmesider eller butikker. Derudover kunne jeg også godt tænke mig at høre, om specielle vandresko er påkrævet eller om man kan klare det fint med almindelige kondisko. Hvis der er andet udstyr I vil nævne, som I mener er påkrævet så gør det endelig – alle tips modtages glædeligt! 🙂
    Sidst vil jeg også høre, om I har nogle god tips til nogle gode natur- og dyreoplevelser (gerne lidt mere budgetvenlige end Galapagos…) eller andet som man bare MÅ opleve, når man alligevel er på de kanter?
    KH Rikke

Anonym Claus

En passende rygsæk vil være på ca 60 L. Du skal ikke slæbe hele gardaroben med, men have tøj nok til 5-6 dage og herefter kan du få vasket.

Jeg vil anbefale dig at prøve en rygsæk i en butik. Alternativt har Friluftslageret i Odense gode rygsække til salg.

Vandrestøvler kan være en god investering, men har du et par gode udtrådte sko, så brug dem.

En regnjakke er altid godt at have med.

Tag to plastikbetalingskort med. De skal ikke ligge sammen, i tilfælde af tyveri er det vigtigt, at man har et ekstra kort at trække på. Nødpenge, ca 150 USD i små sedler, som du fordeler på dig selv og i rygsækken. I tilfælde af, at du strander et sted uden ATM eller tyveri.
    Husk sygeforsikring.

Udendørs oplevelser i Sydamerika er der masser af mulighed for at udleve. Nu skriver du ikke noget om, hvor I skal rejse rundt, men der er jo mulighed for at kravle rundt på vulkaner i Bolivia, Peru og Ecuador. Se pingviner i Argentina, Chile eller fiske efter piratfisk i Brasilien. Foruden 10 tusindvis af km strand.

Jeg vil anbefale dig at låne guidebog om Sydamerika, South American Handbook eller Lonelyplanets udgave af enten hele Sydamerika eller bare de enkelte lande.

På lonelyplanet.com/thornthree, som er et foum for alle mulige rejsende, kan man stille spørsmål.

mvh
    Claus

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account