This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej..
    Mit navn er Mads, jeg er 24 år. Jeg er uddannet elektriker og har været i faget omkring 6 år. Jeg har i lang tid haft et ønske om at tage til Uganda i Afrika. Jeg har brugt en del tid på at kigge på nettet efter frivilligt arbejde i Uganda, men er efterhånden blevet godt træt af, at alle organisationerne vil have penge for ens arbejde. Jeg vil ikke lyde nærig eller noget, vil selvf gerne selv betale for alle omkostningerne der er ved at komme frem og tilbage. Har sådan set heller ikke noget i mod at arbejde uden løn, hvis det så bare indebar at man havde et tag over hovedet og tre måltider mad om dagen. Man betaler for ferie, ikke for at arbejde. Det jeg vil frem til er at jeg er begyndt at hælde mere op af at rejse selv, måske starte i Kampala og så selv finde arbejde der nede. (Har snakket med en der har arbejdet meget i Afrika som frivillig og hun siger det ikke er et problem at få arbejde, men selvf hvem siger også nej tak til gratis arbejdskraft?) Det jeg tænkte på var måske at hjælpe med at bygge skoler, sundhedsklinikker eller hjælpe til på et børnehjem, noget i den stil, måske prøve det hele. Hvis man rejser selv er mulighederne for det hele. Havde tænkt på at det skulle ske engang i 2013 hvis alt flasker sig. Hvor lang tid turen skulle vare, ved jeg ikke. 6 måneder plus minus efter hvordan det går. Ville høre om nogen kender til den måde at rejse på i Uganda, er der nogen ting man skal tage forbehold imod, ting der kunne være godt at undersøge inden man tager afsted? Hvis der er nogen der kunne være intraseret i at dele en forhåbentlig god oplevelse med mig, håndværker eller ej, så skriv gerne. Mvh Mads

Anonym Mads

Fedt fik lagt indlæg ind som gæst. I kan finde mig under. Madslm

Anonym Madslm

Haha, prøver lige igen. I kan finde mig her. 🙂

Anonym LisbethFriis

Hej Mads
    Bare lige et par linier for at sige, at jeg mener du er på rette spor. Der er gået ‘industri’ i frivilligt arbejde; læs evt. her: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/nov/14/orphans-cambodia-aids-holidays-madonna?INTCMP=SRCH

Men du skal måske indstille dig på, at du nok kommer til, at betale for din egen mad og et sted at sove. Men det beløber sig ikke til mange kr. pr. dag. Problemet i disse fattige lande er jo, at de dårligt har råd til at brødføde sig selv. Så selvom du kommer og lægger en stor arbejdsindsats, så har de stadig ikke råd til, at give dig mad.

Anonym Jeppe

du skal da bare WWOOF.org Du skal dog melde dig ind men der er massere at fede steder og det koster ikke det store at melde sig ind. Husk at læs på farmem om hvor meget mad du får.

Anonym Stapput

En af mine venner rejste med dem her, det er godt nok Tanzania, men se på det.
    http://makeadifference.dk/index.html

Jeg vil lige lave lidt reklame for det, det er næsten gratis og frihedsgraden er ubegrænset, men tror at man skal gøre sig klart, at hvis man rejser med dem her, så så kommer man til at gøre en forskel, men det er ikke en badeferie!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account