This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym aft

Er der nogle der har erfaring med at rejse i Uganda, mht valuta? Der bruges ugandisk shilling, men er det muligt at betale med anden form for valuta? Eksempelvis engelske pund? Og er det rigtigt, at det er ret besværligt (og dyrt) at få den ugandiske valuta udbetalt i banker herhjemme?
    På forhånd tak 🙂

Anonym Anonym

som Claus skriver, så er der absolut ingen grund til at veksle til shilling herhjemme. Hård valuta kan veksles overalt og du kan bruge hård valuta i alle national parkerne idet de angiver priserne i USD.

Glæd dig, det er et fantastisk land med de rareste mennesker og sødeste børn. Håber du skal forbi Ishasha og se de træklatrende løver. Husk at smutte forbi Tourist rest hotel, hvis du er i Kisoro, det er som et lille Congo museum.
    Såfremt du vælger at tage til Murchinson Falls på egen hånd udenom Red chili og Backpackers, så kan Karibuni hotel i Masindi varmt anbefales (25000 shilling for et godt dobbeltværelse) og Yebo tours i Masindi er billigt og John er en super chauffør. Jeg har skrevet et længere indlæg på lonely planets thorn tree med en række priser og anbefalinger

Anonym aft

Okay. Tak for svarene!
    Det er vist nogle US dollars, jeg skal have fat i.
    Det lyder alt sammen super spændende, og jeg glæder mig helt vildt 🙂

Anonym Claus

Enhver hård valuta er gangbare i Uganda, USD, Euro, Pund. Dem veksler du bare i banker, vekslingssteder. De findes overalt.
    Du skal ikke veksle til uganda shilling i DK. Evt overskydende valuta veksler du bare tilbage til hård valuta, når du skal tilbage til DK.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

desuden er der masser af standard chartered og Barblays, som har atm’s, så der er egentlig ikke den store grund til at medbringe den store mængde kontanter med mindre du skal se gorillaerne og ikke har betalt for tilladelsen endnu. Den skal så vidt jeg husker betales i USD og koster den nette sum af 500 USD

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account