This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pjotsen

Hejsa,

Står og skal til bl.a. Borneo her i februar/marts og skal ud i junglen med Uncle Tan. Jeg tænker lidt – hvilken beklædning skal man bruge derude?? Lukkede sko, lange bukser, strømper osv. ? Ved godt der er varmt med tænker mere pga. dyr m.m…

Håber nogen kan hjælpe 🙂

Anonym Anonym

Hej Pjotsen
    Jeg var der i Januar 08. Jeg det bedste fodtøj til turen i junglen er et par gummisko. og med gummisko mener jeg virkelig gummisko med tryk på gummi.. Du kan købe dem i et supermarked ved siden af uncle tans kontor og de koster et sted mellem 2 og 5 kroner pr par. De er med snøre og ellers kun lavet af gummi. De har knopper under sålen lidt ligesom fodboldstøvler. Guiderne derude bruge dem også til at spille fodbold i. og så kan de jo tåle alt. de skal bare skylles så er de klar igen. Da jeg var med Uncle Tan var der ikke problemer med igler. men dæk dig godt til alligevel, for der er mange myg. medbring den bedste myggespray du kan finde. Men glæd dig det er superhyggeligt og en kæmpe oplevelse..

morten

Anonym Rosa H

Hej Pjotsen
    Jeg var på selv samme tur i feb. i år. Og hvor er jeg da misundelig på dig. Det er en helt vild god tur og en fantastisk oplevelse. Man ser så mange dyr.
    Ude hos Uncle Tan kan du leje gummistøvler for 3-5kr så du behøver ikke tage ekstra fodtøj med til denne tur hjemmefra. Du kan også vælge, som Morten skriver, at købe gummisko i supermarkedet ved Uncle Tan’s kontor. Da vi var der ude var der kommet rigtig meget vand så det var nødvendigt med gummistøvler. Jeg havde er par trekkingbukser med, med aftagelig ben og en langærmet svedundertrøje.
    Om natten sov jeg også i “langt” tøj da de madresser du ligger på der ude ikke er de nyeste…..:) Men du får også et tæppe udleveret. Men havde også t-shirt med. Af sko havde jeg selv kun sandaler med som blev brugt når vi var i lejeren.
    Gld dig det er en super fed tur.
    Rosa

Anonym mbeltoft

Jeg overvejer samme tur men det bliver først til maj. ER vejret væsentligt anderledes på det tidspunkt? Jeg tænker på regn, mudder, myg, igler… andet?

Anonym gydegaard82

Hej Pjotsen :o)

Jeg skal også afsted til bla Borneo her januar februar, hvornår er du på Borneo?
    Har hørt en masse godt om uncle tans så vi har selv overvejet samme tur. Har du booket hjemmefra?

Stine

Anonym Piller

Hej Pjotsen,
    Nu har jeg ikke selv været med Uncle Tan, men jeg har da været i det område hvor han også arrangerer ture. Det som jeg først og fremmest vil vælge at tage med er, som du også selv skriver, lukkede sko, lange bukser og selvfølgelig strømper. Der kan godt være temmelig fugtigt og mudret, så støvler er næsten en must. Desuden er der mange igler, så derfor er det en god idé at have lange busker på, som man kan putte ned i strømperne. Det samme gælder også med blusen. Jeg brugte selv en kortærmet bluse, som jeg stoppede ned i bukserne. Iglerne er gode til at finde den mindste åbning i tøjet, så man kan med fordel pakke sig godt ind. Du kan måske vælge noget let og lidt løst tøj, så det ikke føles alt for varmt. Til sidst vil et regnslag også være næsten uundværligt, der kan nemlig komme nogle ret hæftige regnskyl.
    Håber du får en rigtig god tur. Og glæd dig, for det er et fantastisk område, som er utrolig smukt!
    Mvh Pia

Anonym Anonym

Hej mbeltoft.
    Regn sæsonen stopper slut feb. så ja vejret skulle være mere stabilt og tørt i maj.

Anonym Peter Kjeldsen

Jeg var der i Januar. Fantastisk sted… glæd jer!!
    Vigtigst er myggespray – ikke købt i DK, men på borneo, så I får noget rigtig stærkt.
    Bring også¨ski undertøj, da det er godt at gå rundt i derude under shorts. I kan sagtens have shorts og tee på om dagen.
    Gør noget godt, og medbring engelske sangtekster på kendte sange – en af guiderne elsker at spille guitar.

Forbered jer på en del kryb, men det er så cool, og selvom guiderne er meget unge, er de singssyg dygtige og meget kompetente.

Medbring et godt kamera, da i kommer helt helt tæt på dyrene..

Bare til info – ingen bad i 3 el 5 mindre i vil hoppe i floden i mørke, hvor der er krokodiller:-)

go fornøjelse

Peter

Anonym Peter Kjeldsen

I skal booke hjemmefra ellers risikerer I udsolgt. Der kan kun være ca 25-30 mennesker derude af gangen.

Anonym Anonym

Hej Gydegaard82.

Sorry havde ikke set dit spørgsmål før nu.. Vi er på Borneo fra ca. 7/3-18/3..

Nej vi har ikke booket hjemmefra – vi er endnu ikke helt sikre på hvilken dag vi ankommer endnu, så vi venter lige til dagen nærmer sig 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account