Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3530795
     ChellBabs

      Hej! Jeg har tænkt lidt på at købe et undervands kamera til min rejse her til november. Så vil jeg bare høre om nogle af jer har erfaringer med nogle??
      eller om det bedre kan betale sig at købe det i fx. Thailand??
      Eller er det overhovedet nødvendigt med undervandskamera til billeder når man dykker??

      #3530796
       Den rejselystne

        Halløj,
        jeg har selv investeret i et kamera i Thailand. Jeg valgte dog den version at købe et kamera og et såkaldt undervandshus, så man kan have det med under vand.
        Jeg har været glad for den løsning.
        Kameraet er købt i et center i Bangkok, der kun handler med elektronik, kan dog ikke huske navnet.

        #3530797
         ChellBabs

          Okay :o) men holder sådan et hylster?? for har alm. digital kamera, så kunne jeg måske bare købe sådan en til at sætte udenpå, det er nok også en del billigere 🙂

          #3530799
           Magnus

            Kameraer er ikke meget billigere i Thailand end i DK hvis overhovedet, og garatien er langt bedre i DK. Hvis du overvejer at købe et undervandshus så kig her:

            http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?sp=all&nf=+specifictaxonomy%3a^%22Foto+%26+video|20%2fDigitalkamera|6%2fUndervandshus|372%22%24&count=100&s=manufacturer&cpath=1-20-6-372

            Hvis du går efter et vandtæt kompaktkamera, så er nogle af Olympus’ modeller et godt bud:

            http://www.olympus.dk/consumer/29_191.htm

            De er også fine som hverdags- eller rejsekameraer. Hvis du vil have undervandsbilleder af højere kvalitet, bør du gå efter et spejlrefleks plus et undervandshus.

            #3530820
             AnneDybkjær

              Hej, jeg har et lille digitalt Olympus kamera (mju 770 SW), der er vandtæt til 10 m. (Det er et par år gammelt, kan ikke huske om de nye versioner kan klare lidt mere…)
              Jeg har ikke dykket med det endnu, men har snorklet rigtig mange gange og haft det med ned på 5 m., hvor det stadig tager flotte billeder. Og jeg vil da blive meget overrasket hvis det ikke også tager flotte billeder længere nede… Det er gennemgående et godt kamera – både over og under havoverfladen.
              Vigtigt for alle undervandskameraer (og formentlig også -huse) er, at de skal vaskes i alm. vand efter hver gang det har været i saltvand, da saltet ellers tørrer ind og kan være skyld i, at der kan trænge vand ind i kameraet.

              #3530801
               Anonym

                Okay, tak for svaret :o) vi er igang med at finde et spejlrefleks som vi skal købe til turen, så vi skal nok bare købe et hus til det så, hvis kvaliteten på billederne bliver meget bedre af det :o)

                #3530823
                 ChellBabs

                  Okay :o) det lyder logisk nok.. har godt hørt om det du har, men tror ikke 10m er nok i dybden 🙁 ved ikke præcis hvor langt vi skal ned, men havde lidt i tankerne at det mindst skulle kunne komme det dobbelte.. synes at kunne mindes at jeg har hørt noget om 18 m dyk?? men har som sagt aldrig prøvet det før, så har ingen ide om hvor langt nede under overfladen man er :o)

                  #3530834
                   ChellBabs

                    Okay :o) jamen jeg må jo bare prøve at købe noget og så håbe på at det holder 😀 men vil da overveje det kraftigt det med spejlrefleks og så med et undervandshus, hvis det giver de bedste billeder :o)

                    #3530842
                     Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

                      Jeg har et IXUS 900TI og har købt et hus til. Det har jeg indtil videre haft med på 70 – 80 dyk og det virker upåklageligt. Huset holder ned til 40 m. Jeg har fået nogle rigtigt gode dykkerbilleder ud af denne løsning.

                      Jeg vil ikke anbefale dig at købe et hus der holder til 10 meter. De fleste dyk foregår mellem 15 og 40 meter alt efter certificeringsniveau og så vil du ikke kunne have det med ned.

                      Du skal være opmærksom på, at undervandshuse til kameraer er dyre. En god tommelfingerregel er at prisen på huset svarer til 2/3 – 1 gang prisen på selve kameraet. Derfor er det nok en god idé at være sikker på at I kommer til at bruge et hus til et spejlreflekskamera meget, inden i går ud og ofrer 5000 kr. eller mere på det.

                      Du skal også være opmærksom på, at undervandshusproducenterne anbefaler at O-ringen skiftes ud ca. en gang om året. Problemet med O-ringene er at det er reservedele og kun købes hjem af fotoforretningerne på bestilling. Priserne ligger mellem 300 – 500 kr.(!!!) for én O-ring og nej der er ikke for mange nuller. Hvis du sørger for at rense og smøre O-ringen med silikonefedt efter hver gang du har været ude og dykke, tror jeg dog at den kan holde lidt længere.

                      God tur og held og lykke i jagten på et hus.

                      P.S. Overvej en tur til Similanøerne eller Koh Lanta (Hin Dang og Hin Muang tror jeg det hedder). Det er de absolut bedste steder at dykke i Thailand. Kan anbefale et liveaboard med Seadragon fra Khao Lak

                      #3530829
                       AnneDybkjær

                        Ja, det har jeg også hørt noget om. De kan fra Olympus’ side (af hensyn til garantien) kun love at det kan klare 10 m., men jeg har læst flere artikler og anmeldelser fra personer, der har haft det med ned til 30 m. uden undervandshus og uden problemer.

                        #3530943
                         linnebaek

                          Hvis du vil købe det i Thailand så skal du tage i det stor MBK center i Bangkok. Der kan du finde alt hvad du skal bruge. Og det er okay billigt.
                          God tur

                          #3530952
                           ChellBabs

                            Okay tak :o) det vil jeg prøve …

                          Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

                          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                          Log ind med brugernavn & kodeord

                          eller    

                          Glemt dine oplysninger?

                          Create Account